در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران چه صورت گرفت:

فعال‌سازی دیپلماسی گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سازمان‌های مناطق آزاد هفتگانه کشور با حضور در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، با جمعی از سفرا، سرمایه‌گذاران، فعالان و کمیته‌های گردشگری از کشورهای برزیل، روسیه، چین، ترکیه، اندونزی، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، از مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه، رونمایی اطلس گردشگری مناطق آزاد با یکصد بسته سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در مناطق آزاد به ارزش یک میلیارد یورو بود که بخش زیادی از آنها سرمایه‌گذاران خود را یافته و بخشی دیگر نیز به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستند‌.

لازم به ذکر است، امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه به منظور توسعه گردشگری میان سازمان‌های مناطق آزاد قشم، کیش، چابهار و اروند از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران بود که می‌توان به عنوان اقدامات شبکه‌ای بین مناطق از آن نام برد.

همچنین از دیگری دستاورد این نمایشگاه می‌توان به رونمایی از کتاب جاذبه‌ها و پوستر «جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی» و انعقاد بیش از ۲۰تفاهم‌نامه بین سازمان های مناطق آزاد کشور با بخش خصوصی اشاره کرد.

شایان ذکر است، هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، از تاریخ ۲۳ تا ۲۷بهمن‌ماه، در سالن میلاد واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.