امضاءتفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور:

قشم، اولین منطقه آزاد در میان شهرهای فعال ایران

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان منطقه آزاد قشم و فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در راستای طرح ملی شهر فعال با هدف به وجود آمدن زمینه‌های مناسب جهت ترویج ورزش‌های همگانی در جزیره قشم به امضا حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، هدف از امضای این تفاهم‌نامه مشترک، ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری برای توسعه و ارتقاء فعالیت بدنی شهروندان منطقه آزاد قشم با محوریت شهر فعال به عنوان اولین منطقه آزاد امضا‌ءکننده این تفاهم‌نامه است.

به اشتراک‌گذاری دانش، تجارب و منابع مشترک در زمینه شهر فعال و همچنین فعالسازی زمینه‌های همکاری و مشارکت هرچه بیشتر میان سازمان منطقه آزاد قشم و فدراسیون ورزش‌های همگانی اهداف دیگر امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بود.

براساس این تفاهم‌نامه مشترک، فدراسیون ورزش‌های همگانی ارزیابی شاخص‌ها و تعیین وضعیت موجود منطقه آزاد قشم براساس ماتریس شهرهای فعال با توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی و پس از اخذ نتایج فاز ارزیابی مسئولیت معرفی منطقه آزاد قشم به مراجع بین‌المللی را عهده‌دار خواهد بود.

گفتنی است، پس از امضای این تفاهم‌نامه و به منظور اجرایی شدن و پیگیری مفاد آن، کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم در قالب دبیرخانه شهر فعال تشکیل می‌شود.

همچنین، در این تفاهم‌نامه جلیل حقگویان مدیر ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم و محمدرضا فروحی دبیرکل شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران به نمایندگی از طرفین معرفی گردیدند.