مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد:

قشم، ظرفیتی بی‌نظیر جهت توسعه اقتصاد دریامحور و حوزه شیلات و آبزی‌پروری کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتقال دانش روز و تکنولوژی‌های جدید یکی از اولویت‌های توسعه و پیشرفت قشم در حوزه تولیدات شیلات و آبزی‌پروری است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نخستین همایش «روش‌های نوین مدیریت در آبزی‌پروری» اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سواحل در سال‌های گذشته کمتر موردتوجه بوده و امروز یکی از موضوعاتی است مورد عنایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی سواحل جنوبی کشور است که جزیره قشم در این حوزه می‌تواند به ایفای نقش بپردازد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ جزیره قشم با وجود ۵۰۰کیلومتر ساحل، ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه اقتصاد دریامحور و توسعه حوزه شیلات و آبزی‌پروری در کشور است.

فتح‌الهی اظهار کرد: در حوزه تجارت خارجی محصولات شیلاتی باید از روش‌های ابتدایی، سنتی و کم‌بهره فاصله گرفت و با استفاده از دانش روز، به رقابت در عرصه‌های بین‌المللی پرداخت.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته موضوع انتقال دانش از دانشگاه‌ها کمتر موردتوجه بوده است، افزود: همکاری‌های خوبی با مجموعه‌های دانشگاهی کشور شکل گرفته که ظرفیت خوبی برای انتقال دانش روز و حرکت به سوی تجاری‌سازی را تسهیل می‌کند.

فتح‌الهی تاکید کرد: برای تحقق شعار سال و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات حوزه شیلات، نیازمند تجاری‌سازی و کسب ثروت، فعالیت مجموعه‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات شیلاتی و تولیدات آبزیان، یکی از برنامه‌های اصلی منطقه آزاد قشم است و امیدواریم برگزاری نخستین همایش «روش‌های نوین مدیریت در آبزی‌پروری» بتواند زمینه‌ساز انتقال دانش و تجربه در این حوزه باشد.