دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قشم اظهار داشت:

قشم به جرگه مجموعه‌های سوخت‌رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج‌فارس پیوست

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از پیوستن قشم به جرگه مجموعه‌های سوخت‌رسان به کشتی‌های عبوری در خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم آغاز رسمی عملیات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری (بانکرینگ‌) در خلیج‌فارس اظهار داشت: همانگونه که چندماه پیش وعده داده بودیم، عملیات بانکرینگ سوخت به همت سازمان منطقه آزاد و شرکت ستاره قشم در منطقه سلخ این جزیره آغاز شد.

وی با اعلام اینکه ماهانه امکان ۴۰هزار تُن سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در خلیج‌فارس در این جزیره فراهم شده است، افزود: این اقدام، یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی در حوزه دریاست و ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مصمم به بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های اقتصادی دریامحور هستیم.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور؛ سوخت‌رسانی به کشتی‌ها در خلیج‌فارس، یکی از بخش‌های بسیار مهم اقتصادی است و براساس برنامه پنج‌ساله ششم توسعه قرار بود تا ۵۰درصد در این زمینه پیشرفت داشته باشیم؛ اما هم‌اینک سهم ما در حوزه بانکرینگ کمتر از ۱۰درصد می‌باشد.

عبدالملکی تصریح کرد: با راه‌اندازی شرکت ستاره قشم، حدودا ۵۰۰هزار تُن در سال به ظرفیت بانکرینگ کشور اضافه می‌شود و از امروز کشتی‌های ایرانی برای سفر به نقاط مختلف جهان، دیگر نیاز به سخت‌گیری در کشورهای دیگر ندارند و امروز نخستین کشتی ایرانی برای سفر رفت و برگشت به چین، سوخت مورد‌نیاز این سفر را در منطقه سلخ قشم دریافت کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید دوباره در زمینه اهمیت اقتصادی صنعت بانکرینگ، اظهار کرد: سهم درآمد این صنعت در خلیج‌فارس تقریبا ۱۲میلیارد دلار در سال است که با توسعه این صنعت در قشم و ارائه خدمات جانبی به بیش از ۵۰هزار کشتی عبوری در خلیج‌فارس، سهم قابل‌توجهی از عملیات بانکرینگ را نصیب کشورمان می‌کنیم.

شایان ذکر است؛ حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز یکشنبه (۲۸اسفندماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی سازمان منطقه آزاد وارد قشم شد و به اتفاق افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، در آیین افتتاح چندین طرح ازجمله راه‌اندازی بانکرینگ سلخ قشم شرکت کرد.