در دیدار دکتر روزبهان با رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شد:

لزوم تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه پیگیری‌های خود به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های منطقه به ویژه پروژه اتصال راه‌آهن سراسری به بندر کاسپین، با محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دفتر کار ایشان دیدار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدولی روزبهان در این دیدار با ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه، بر عزم جدی سازمان متبوع خود در پیگیری برای سرعت بخشیدن به فرآیند اجرای پروژه مزبور از مراجع ذی‌ربط تاکید کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با تاکید بر لزوم تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین، دستورات لازم جهت سرعت بخشیدن به پروژه مزبور را به دستگاه‌های ذی‌ربط صادر نمود.

دیدار با دکتر عدل معاون فنی و امور زیربنایی و دکتر جغتایی رئیس مرکز پایش و آمار سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر برنامه دکتر روزبهان در سازمان برنامه و بودجه بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه برنامه‌های خود همراه با معاون فنی و زیربنایی این سازمان در تهران، با دکتر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار و در نشست تخصصی با وی درخصوص ساز و کارهای تسریع در این پروژه مهم ملی کشور که در قالب توافق‌نامه‌ای از سوی دو سازمان در حال اجرای می‌باشد، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفتنی است، اتصال خط ریل سراسری از ایستگاه پیربازار رشت به منطقه آزاد انزلی (به طول حدود ١٠کیلومتر) جزء دستورات و تاکیدات مکرر رئیس‌جمهور بوده و موافقت‌نامه ساخت این مسیر نیز با حضور دکتر روحانی در آخرین سفر وی به استان گیلان منعقد شد.

لازم به ذکر است: مهم‌ترین نتایج بهره‌برداری از این پروژه می‌توان به وصل شدن بنادر جنوبی کشور به منطقه آزاد انزلی و دریای خزر، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز کریدور شمال-جنوب، کاهش زمان و هزینه حمل و نقل و ایجاد درآمد ارزی و اشتغال‌زایی اشاره کرد.