معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران روابط عمومی مناطق آزاد:

ماهیت اخبار در روند جهانی شدن مناطق آزاد موثر است

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ماهیت و چارچوب اخبار تولید شده در مناطق آزاد به عنوان عاملی موثر در روند معرفی ظرفیت‌های این مناطق به جهانیان یاد کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست که به مناسبت هفته روابط عمومی و ایجاد وحدت رویه و تعامل خبری با پرچمداران حوزه ارتباطات برگزار شد، محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درنا کسرایی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان‌های مناطق آزاد هفتگانه کشور حضور داشتند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک هفته روابط عمومی، به نقش تاثیرگذار این مجموعه‌ها در برقراری ارتباطات و تعاملات با جامعه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: دستاوردهای حاصل از تولید محتوا در مناطق آزاد، بر سطح تعاملات این مناطق با رسانه‌های ملی و فراملی نقش تاثیرگذاری دارد.

محمد خدادی ادامه داد: به منظور اثربخشی خبرها، باید رویکرد تولید محتوا در مناطق آزاد هفتگانه به رویکردی ملی تبدیل شود تا بازتابی از معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های این مناطق به مردم کشور باشد.

وی همچنین برای همکاری رسانه‌های سراسری و کشوری با روابط عمومی‌های مناطق آزاد اعلام آمادگی کرد و عنوان داشت: با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رسانه‌های سراسری می‌توانند در پوشش اخبار این مناطق فعال‌تر شوند.

 

رسانه‌های بومی، تریبون مناطق آزاد برای مخاطبین محلی

در ادامه، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در سطوح ملی و بین‌المللی، بر لزوم تقویت و حمایت از رسانه‌های محلی با هدف انتقال پیام مدنظر به جامعه هدف محلی تاکید کرد.

همچنین در پایان جلسه، بر لزوم پوشش خبری ملی کمپین ۳۱۰پروژه مناطق آزاد کشور به صورت گسترده و با هماهنگی روابط عمومی‌های این مناطق تاکید شد.

گفتنی است، نشست صمیمانه معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران روابط عمومی سازمان‌های مناطق آزاد هفتگانه کشور عصر امروز (‌۲۸اردیبهشت‌ماه) در در محل معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.