دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد:

محصولات تولیدی در مناطق ویژه اقتصادی، یک‌سوم صادرات کل کشور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار در مناطق ویژه اقتصادی برنامه جدی داریم، گفت: یک‌سوم صادرات کل کشور محصولات تولیدی در مناطق ویژه اقتصادی است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در جریان  سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی، در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در تنها منطقه ویژه اقتصادی بخش خصوصی در کشور اظهار داشت: حضور شخص رئیس‌جمهور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که صددرصد توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می‌شود، برای فعالان این مجموعه نقطه عطف مهمی است.

وی با بیان اینکه یک‌سوم کل صادرات کشور محصولاتی است که در مناطق ویژه اقتصادی تولید می‌شود، افزود: در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، ۷هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش خصوصی با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خراسان جنوبی توانسته است برای یکهزار و ۸۰۰نفر شغل ایجاد کند، اذعان نمود: آمادگی داریم تا سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی ازجمله منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در سایت مرزی با توجه به استقبالی که سرمایه‌گذاران داشتند، محدودیت زمین برای واگذاری داریم، اما در سایت مرکزی زمین آماده واگذاری است، افزود: پیگیر هستیم تا به سرعت برای افزایش عرضه زمین اقدام کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه جدی برای بهبود کسب و کار در مناطق ویژه اقتصادی داریم تا سرمایه‌گذاری‌ها به بهترین روش در این نقاط انجام گردد.