در سفر وزیر راه و شهرسازی به جزیره قشم صورت گرفت:

بهره‌برداری از مدرن‌ترین شناور مسافری کشور در منطقه آزاد قشم

وزیر راه و شهرسازی با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تنی چند از مسئولین سازمان، استان و شهرستان از طریق فرودگاه بین المللی قشم به این جزیره سفر کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی با هدف بهره‌برداری از شناور مسافری «الماس قشم یک» به منطقه آزاد قشم سفر کردند.

با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان و جزیره قشم، مدرن‌ترین شناور مسافری کشور به ارزش ۷۶میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال ‌ساخت شرکت شناورسازی مدکندالو قشم به نام الماس‌۱ به بهره‌برداری رسید.

شناور الماس یک‌، ظرفیت خدمت‌رسانی به ۱۵۸مسافر و داشتن هشت خدمه را دارد و بدنه آن از جنس آلومینیوم می‌باشد.

این شناور مدرن، دارای دو موتور با قدرت ۸۲۹اسب بخار و‌ ۲۲نات سرعت است.

شناور مذکور با ۲۵.۹۵متر طول، ۷.۷۰متر عرض و ۱.۲۸متر ارتفاع آبخور، برای ارائه خدمات مسافری در مسیر قشم-‌بندرعباس، در اختیار شرکت تعاونی خیبر قشم قرار گرفته است.

شایان ذکر است، در حال حاضر ۲۰شرکت تولیدی در حوزه ساخت تجهیزات دریایی در جزیره قشم فعالیت دارند.

طبق برنامه از پیش تعیین شده، وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در منطقه آزاد قشم، از طریق اسکله شهید ذاکری توسط شناور مسافری «الماس قشم یک» به بندرعباس سفر کردند.

گفتنی است، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون عمرانی استاندار هرمزگان، مدیر کل راه و شهرسازی استان، رئیس اداره بنادر و کشتیرانی قشم به همراه جمعی از مسئولین سازمان و شهرستان‌، وزیر راه و شهرسازی را در این بازدیدها همراهی کردند.