مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

مساجد، محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برخی از مراکز گردشگری و مركز اسلامي جزیره، مساجد را محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی این منطقه عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در بازدید از مسجد ثامن الائمه‌(ع) و مرکز اسلامی کیش که با رویکرد معماری سنتی ایرانی و مدرن درحال ساخت است، اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی و اسلامی در فضایی معنوی و آرامش بخش، هنر ارزشمند ایران اسلامی را به تصویر می‌کشد و باید جزئیات این مجموعه ماندگار به صورت مکتوب تهیه شود‌.

وی با بیان این که قداست مسجد ثامن الائمه‌(ع) بر فعالیت‌های فرهنگی مقدم است، افزود: موضوعات فرهنگی در مساجدی که در مرحله ساخت و درحال تکمیل است باید پیش‌بینی شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ طراحی ساختمان این مجموعه با معماری ایرانی می‌تواند مرکزی برای تقریب مذاهب، ادیان و بنای یک ساختمان شاخص در مرکز جزیره کیش باشد.

کشاورز همچنین با حضور در شهر زیرزمینی کاریز ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این مجموعه در جریان فعالیت و ارائه خدمات شایسته به مهمان نوروزی قرار گرفت و اذعان نمود: سازمان منطقه آزاد کیش برای پیشرفت و توسعه جزیره برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه تفریحی شهر زیر زمین کاریز از قابلیت‌های زیادی برخوردار است و می‌تواند فعالیت‌های خود را ارتقاء دهد‌.

کشاورز بیان داشت: با بهره‌گیری از تجارب فعالان حوزه گردشگری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش می‌توان از ایده‌های خلاقانه در راستای ارائه خدمات متنوع فرهنگی و سنتی جهت جلب رضایتمندی گردشگران استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه تفریحی کاریز با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، رونق بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

مشتاق مشتاقی خیر و بانی ساخت مسجد ثامن الائمه‌(ع) و مرکز اسلامی کیش با اشاره به فعالیت ۲۴ساعته این مجموعه، گفت: ساخت این مسجد که نمونه‌ای کم‌نظیر در جهان اسلام است، تمام مصالح به‌کار رفته متناسب با اقلیم مرطوب وگرم کیش انتخاب شده و در آزمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

مشتاقی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت١۵٠٠مترمربع با زیر بنای حدود٣٠٠٠مترمربع در سه طبقه طراحی شده، طبقه زیرزمین شامل سالن چندمنظوره، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، طبقه همکف شامل شبستان آقایان، رواق‌ها، فضای ورودی و وضوخانه و آبدارخانه، طبقه اول شامل شبستان بانوان، اتاق آموزش، سوئیت مهمان و وضوخانه و آبدارخانه است.

وی اظهار داشت‌: سازه مسجد و مرکز اسلامی کیش با استفاده از المان‌های معماری سنتی و ساختمان‌های شاخص جزیره کیش در قالب المان‌هایی با کاربری سازه ایدر جهت حفظ معماری ساختمان و با در نظر گرفتن ماندگاری این بنا طی سال‌ها و قرن‌ها به صورت یک‌سازه یکپارچه بتنی از فونداسیون تا گنبدها و مناره‌ها طراحی شده که برای اجرای اسکلت این بنای فاخر حدود٣٢٠٠متر مکعب بتن و صدها تن میلگرد استفاده شده است‌.

منصور حاج حسینی سرمایه‌گذار شهر زیر زمینی تفریحی و گردشگری کاریز با بیان این که تعامل سازنده میان سازمان منطقه آزاد کیش و این مجموعه یک فرصت ارزشمندی برای ارتقاء خدمات فرهنگی، هنری و سنتی ایران اسلامی است، گفت: کاریز یکی از جاذبه‌های گردشگری و آلمان‌های آرامش بخش همراه با مرجان‌هایی است که گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

گفتنی است، در این بازدید برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مدیران عامل شرکت‌های تابعه حضور داشتند.