مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با معتمدین شهر و روستاهای جزیره مطرح کرد:

مشارکت و همفکری جامعه محلی، کلید ایجاد توسعه پایدار در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت: ماموریت‌ها و برنامه‌های منطقه آزاد قشم با مشارکت و همفکری جوامع محلی و کمترین چالش و مسئله در حال انجام است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با جمعی از معتمدین شهر و برخی روستاهای جزیره قشم، اظهار کرد: همفکری و هم‌افزایی صورت گرفته میان جوامع محلی و سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته موجب افزایش بهره‌وری و تسریع انجام پروژه‌ها در جزیره شده است.

وی با تاکید بر اینکه پاسخگویی در قبال کارهای انجام شده سرلوحه فعالیت این مجموعه است، ادامه داد: بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم باید در راستای ایجاد شفافیت و پاسخگویی عمل کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه نظر مردم، بهترین ارزیابی و قضاوت درباره عملکرد حوزه های مختلف است، تصریح نمود: نقد و نظرات نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه آزاد قشم باید با اخلاق اسلامی، انصاف و عدالت رعایت شود.

به گفته مومنی، سازمان منطقه آزاد قشم با سلامت کار و عملکرد خود، برای بهبود وضعیت جوامع محلی تلاش می‌کند و پاسخ انتقادات را خواهد داد.

وی بیان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه حل مشکل آب، بهبود وضعیت و توسعه ظرفیت و خدمات گردشگری، بهسازی شرایط راه‌ها و معبر سطح جزیره و همچنین توسعه روستایی در جزیره قشم اجرایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ایجاد توسعه متوازن در تمامی نقاط جزیره از مهم‌ترین برنامه‌ها و ماموریت‌هایی است که با تعریف پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف اقتصادی برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

مومنی تاکید کرد: با تمام کاستی‌ها و چالش‌ها، طرح‌های کلان و توسعه‌ای خوبی جهت بهبود ارائه خدمات و افزایش کیفیت زندگی جوامع محلی پیش‌بینی شده که خوشبختانه با پیشرفت مطلوبی در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیری که در انجام پروژه‌های اقتصادی و گردشگری جزیره قشم صورت گرفته، گفت: امیدواریم کارها و فعالیت‌هایی که آغاز شده، به نقطه قابل قبولی برسد و نتیجه آنها برای تمامی ساکنان جزیره قابل لمس باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: جامعه محلی باید کمک کننده و یاری دهنده سازمان در انجام ماموریت‌های خود باشد تا این فعالیت‌ها با سرعت بیشتر اجرایی شود و توسعه پایدار را در تمامی بخش‌های جزیره شاهد باشیم.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه تعدادی از معتمدین شهر و برخی از روستاهای جزیره قشم نیز به بیان نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.