مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

معرفی جزیره قشم به عنوان اولین جزیره شیلاتی کشور با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از بررسی تخصصی توانمندی فنی و تخصصی 20مجموعه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات، کشاورزی و صنایع وابسته به آن با روش‌های نوین و دانش‌بنیان تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مریم نوری‌بالانجی با بیان این خبر اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین همایش روش‌های نوین مدیریت در آبزی‌پروری و همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در اسفندماه گذشته؛ این مجموعه‌ها برای بررسی شرایط و اخذ مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری در جزیره حاضر شدند.

وی ادامه داد: در سال جاری برای نخستین‌بار توانمندی فنی متقاضیان سرمایه‌گذاری از لحاظ علوم نوین و دانش روز واحدهای دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

نوری‌بالانجی در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته و با همکاری مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید و اداره کل شیلات استان هرمزگان، در نهایت سه شرکت دانش‌بنیان درحال اخذ مجوزهای نهایی جهت تولید محصولات استاندارد و با کیفیت بالا در زمینه تولید خوراک دام طیور و آبزیان هستند.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برای معرفی جزیره قشم به عنوان اولین جزیره شیلاتی کشور و دستیابی به هدفگذاری صورت گرفته در برنامه توسعه کشور و همچنین افزایش تولید محصولات شیلاتی و آبزیان، نیازمند هم‌افزایی بخش‌های مختلف و انتقال دانش روز و تکنولوژی‌های جدید هستیم.