در نشست رئیس فدراسیون قایقرانی با دبیر شورایعالی مناطق آزاد مطرح شد:

مناطق آزاد، محل مناسبی برای اردوهای ورزشی کشورهای خارجی

رئیس فدراسیون قایقرانی به همراه برخی از مسئولان فدراسیون با مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این جلسه، رئیس فدراسیون قایقرانی گزارشی از فعالیت‌های این رشته و اقدامات انجام شده برای توسعه هر چه بیشتر قایقرانی در کشور ارائه داد و تاکید داشت: با حمایت‌های انجام شده، رشد قایقرانی ایران با سرعت بیشتری در حال انجام است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به پتانسیل‌های بالای ورزشی مناطق  آزاد، تاکید کرد: این مناطق پتانسیل خوبی دارند و قطعا ورزش می‌تواند در آنجا توسعه بیشتری داشته باشد.

مرتضی بانک ادامه داد: ما با فدراسیون‌های ورزشی همکاری داریم و تمام تلاشمان این بوده که از آنها حمایت کنیم و مسیرشان برای عملیاتی کردن برنامه‌ها را تسهیل نماییم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قایقرانی از رشته‌ها مهیج و پرمدال است و گستردگی زیادی دارد. ما به شما در برنامه‌هایی که دارید کمک می‌کنیم. آن طور که در فعالیت‌های فدراسیون مشخص است، برای توسعه قایقرانی در مناطق آزاد برنامه دارید و ما هم در تسریع این برنامه‌ها حمایت خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون در جهت کاهش خروج ارز و ارزآوری به کشور گفت: ما کشوری با جغرافیای ویژه هستیم و این باعث شده برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از پتانسیل‌ها داشته باشیم. تلاشمان کاهش خروج ارز‌ بوده و برنامه داریم با حمایت‌های مناطق آزاد و ایجاد بسترهای مناسب و پیست‌های استاندارد، به محل مناسبی برای اردوهای ورزشی کشورهای خارجی تبدیل شویم و ارزآوری کنیم.

علیرضا سهرابیان اظهار داشت: ما وارد فاز تولیدات قایق در داخل کشور شدیم و در این زمینه نیز مناطق آزاد می‌توانند به ما کمک کنند. قطعا ایجاد پایگاه‌های مناسب در این مناطق برای قایقرانی و افزایش همکاری‌ها و حمایت‌ها باعث رشد و توسعه این رشته در کشور می‌شود.