در نشست رئیس‌جمهور با رئیس فدراسیون تنیس کشور مطرح شد:

مناطق آزاد ایران میزبان مسابقات تنیس مناطق آزاد جهان

داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس کشور با حضور در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با حمیدرضا مومنی مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، پیشنهاد برنامه‌ریزی به منظور برگزاری «مسابقات تنیس جام مناطق آزاد جهان» و همچنین برگزاری «مسابقات بین‌المللی تنیس ژئوپارک‌های جهان» برای اولین بار در مناطق آزاد کشور ازجمله محورهای مطرح شده در این نشست بود.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست با اعلام آمادگی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در تمامی مناطق آزاد کشور جهت برگزاری این دو ریداد مهم ورزشی تاکید کرد.

گفتنی است، با توجه به تفاهم‌های صورت گرفته بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با سازمان غذا و دارو مبنی بر تامین ۳میلیون دُز واکسن کرونا، برنامه‌ریزی یکسری از رویدادها در دوران پساکرونا آغاز شده است.

ژئوپارک جهانی قشم اولین و تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه و جنوب غرب آسیا است و می‌تواند با توجه به زیرساخت‌های موجود و در دست احداث، میزبان شایسته برای برگزاری «مسابقات بین‌المللی تنیس ژئوپارک‌های جهان» با حضور ۱۶۹ژئوپارک جهانی در ۴۴کشور باشد.

همچنین، ۸۰۰زمین تنیس در کشور وجود دارد که تعدای از آنها در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی واقع شده‌اند. در مجموعه المپیک کیش هم زمین‌های متعدد تنیس وجود دارد که هر ساله میزبان مسابقات ملی و بین‌المللی است.

لازم به ذکر است، تاکنون ۱۶۹ژئوپارک در دنیا به ثبت فهرست ژئوپارک‌های جهانی یونسکو رسیده ‌است. در حال حاضر چین اولین کشور آسیایی است که بیشترین تعداد ژئوپارک جهانی و ملی دارد.