رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

مناطق آزاد باید جاذبه تولید خود را حفظ کرده و قدرت صادرات داشته باشند

۳۹پروژه زیربنایی، تولیدی و خدماتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با فرمان رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه (۵فروردین) در پنجاه و نهمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، ۵طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، ۱۲پروژه خدماتی، زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد قشم، ۲پروژه خدماتی در منطقه آزاد کیش و ۲۰پروژه تولیدی و زیربنایی را در منطقه آزاد ارس از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این ۳۹پروژه با سرمایه‌گذاری ۵هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی به صورت مشترک توسط بخش‌های خصوصی و دولتی اجرا شده‌اند که با بهره‌برداری از آنها برای ۵هزار و ۴۲نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های ملی کشور در روزهای پنجشنبه هر هفته، تا پایان این دولت ادامه خواهد یافت، گفت: این افتتاح‌ها علامت بسیار خوبی به عنوان تولید و نشاط ملی در کشور و نشانه شکست دشمنان ملت ایران است.

دکتر روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با اشاره به اهمیت بالای مناطق آزاد و اقتصادی، افزود: در این دولت برای توسعه و احیاء مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در مناطق مرزی کشور قرار دارند، سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام گرفته است.

ریاست محترم جمهوری با بیان اینکه مناطق آزاد از امتیازات زیادی برای تولید، تجارت و سرمایه‌گذاری برخوردار هستند که می‌توانند پشتوانه‌ای برای کشور، خود منطقه و مردم بومی آن باشند، تاکید کرد: مناطق آزاد باید جاذبه تولید خود را حفظ کنند و قدرت صادرات داشته باشند.