منطقه آزاد اردبیل؛ مقصد جدید سفر مشاور رئیس‌جمهور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه (17آذرماه) به منظور بازدید از محدوده منطقه آزاد اردبیل به این استان سفر کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، «سعید محمد» و هیات همراه در ادامه سفر دوره‌ای خود به مناطق آزاد کشور، در بدو ورود با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با امام جمعه، معاونان استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران و امامان جمعه‌ ۴نقطه‌ پیشنهادی (رضی، گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد) در اردبیل دیدار و گفت‌وگو کردند.

با توجه به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها یک نقطه برای ایجاد منطقه آزاد تصویب شده است، در این نشست مقرر گردید پس از بازدید از چهار نقطه پیشنهادی توسط دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه برای تصویب نقاط بیشتری برای ایجاد منطقه آزاد اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام شود.

سعید محمد و هیات همراه در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل از این چهار نقطه پیشنهادی بازدید کردند و وضعیت موجود را مورد ارزیابی قرار دادند‌‌.

مشاور رئیس‌جمهور در این بازدید با بیان اینکه تاکید دبیرخانه شورایعالی بر توجه به ارتقاء وضعیت معیشتی مردم استان در هر چهار منطقه است، اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشت مردم و ایجاد اشتغال در منطقه از اهداف ما در دبیرخانه شورایعالی است و به جد پیگیر رفع موانع و راه‌اندازی این منطقه هستیم‌‌‎.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: تلاش ما بر این است از همه ظرفیت استان برای این موضوع استفاده کنیم و با همکاری نمایندگان مجلس و پیگیری دبیرخانه شورایعالی، در جلسه‌ای که طی هفته آینده با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در این ارتباط خواهیم داشت، طرح و نقشه تاییده شده توسط دولت و مجلس مجدد مورد بررسی و تایید قرار گیرد و مجددا به همان طرح و نقشه قبلی برگردیم؛ نتیجه مذاکره به سمع و نظر مردم استان اردبیل خواهد رسید.

گفتنی است؛ پس از مشخص شدن محل استقرار دفتر اجرایی منطقه توسط استاندار اردبیل، این دفتر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد‌‌.

یادآور می‌شود؛ با رأی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه-‌مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «قصر‌شیرین» در استان کرمانشاه، «اردبیل» در استان اردبیل و «اینچه‌برون» در استان گلستان به تصویب رسید.