معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

منطقه آزاد اروند، هاب تولید صنایع الکترونیک در جنوب‌غرب کشور

از سه کارخانه لوازم آرایشی، تولید دستگاه کارتخوان و تولید دوربین مدار بسته در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با حضور معاونان سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه محترم آبادان و معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، سه کارخانه تولید محصولات آرایش، تولید دستگاه کارتخوان و مونتاژ دوربین‌های مدار بسته در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری گردید.

واحد صنعتی پایانه‌های فروش آنلاین بی‌سیم با سرمایه‌گذاری ۷۸۸میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۰نفر مستقیم و ۲۵۰نفر غیرمستیم با تولید دستگاه کارتخوان با هدف تامین نیاز بازار داخلی، فعالیت خود را در شهرک صنعتی آبادان آغاز کرد .

واحد صنعتی آرمان ایمن صبح اروند نیز با سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیارد ریال با خط تولید و توزیع سیستم امنیتی، دوربین مدار بسته، دزدگیر و درب اتوماتیک با ایجاد اشتغال برای ۳۵نفر به صورت مستقیم با ظرفیت هزار عدد تولید در روز و با هدف تامین نیاز بازار داخلی و خارجی به بهره‌برداری رسید.

همچنین واحد ارژنگ آرایش الوند اروند نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰میلیارد ریال با تولید انواع لوازم آرایشی با ایجاد اشتغال ۹۰نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با هدف تامین نیاز بازار داخلی در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسید.

این سه واحد صنعتی نوزدهیمن، بیستمین و بیست و یکمین پروژه بهره‌برداری شده در سال جهش تولید است که در سرزمین فتح وارد مدار تولید شدند و در هفته جاری نیز سه پروژه دیگر افتتاح خواهند شد.

 

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:

حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران، سیاست سازمان منطقه آزاد اروند

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند هاب تولید صنایع الکترونیک در جنوب غرب کشور است.

سیدعلی موسوی در آیین بهره‌برداری از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی آبادان افزود: سه پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید که میزان سرمایه‌گذاری آنها ۴۰۰میلیارد ریال می باشد و برای ۹۰نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: این سه پروژه که توسط سرمایه‌گذار خصوصی به بهره‌برداری رسیدند، نوزدهیمن، بیستیمن و بیست و یکمین پروژه از پروژه‌های صنعتی هستند که در سال جهش تولید (سال جاری) در سرزمین فتح افتتاح شدند.

موسوی با اشاره به کارخانه تولید دستگاه کارتخوان گفت: این پروژه از پروژه‌های های‌تک است که با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و سرمایه‌گذار خصوصی بهره‌برداری شد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: یکی از مشخصه‌های این پروژه، تولید سالانه ۴۰۰هزار دستگاه کارتخوان است که برای استفاده در بازار استان، کشور و همچنین صادرات به بازار خارجی هدفگذاری شده است.

وی افزود: مزیت منطقه آزاد اروند دسترسی آسان به راه‌های ارتباطی واردات و صادرات و حمل و نقل به داخل کشور و دسترسی به بازار خارجی است.

موسوی اظهار داشت: سیاست سازمان منطقه آزاد اروند حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران در این حوزه است، خصوصا به دلیل وجود بازار، هدف مناسب و دسترسی آسان به مواد اولیه، تجهیزات الکترونیکی نسبت به کل کشور یک مزیت است.

وی اذعان نمود: سازمان منطقه آزاد اروند زمینه مناسب را برای واحدهای فن‌آور و الکترونیک و ایجاد ارزش افزوده با نگاه حمایتی از تحقیق و توسعه در زمینه این صنایع فن‌آور فراهم خواهد کرد.

 

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: تجمیع فرآیندهای تولید در اروند و بومی‌سازی تولید در اینگونه محصولات به عنوان یک هاب الکترونیک در جنوب غرب کشور، جزء سیاست‌های اصلی سازمان منطقه آزاد اروند است.