مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:

منطقه آزاد ماکو، نقطه تلاقی کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب و شمال به جنوب

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری این منطقه در قالب هیاتی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به چین سفر کرده است؛‌ در گفت‌وگو با فعالان اقتصادی چین گفت: ماکو از موقعیت ژئواستراتژیک و در نقطه تلاقی کریدور بین‌المللی شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی افزود: کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شرق-غرب، ظرفیت‌ ایجاد چارچوبی برای یک شبکه ارتباطی پرقدرت ازچین تا کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی را دارد و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو درواقع نقش سرزمین چهارسو در این مسیر و طرح «یک ‌جاده، یک‌ کمربند» چین را ایفا می‌نماید‌.

وی با اشاره به اینکه پروژه «یک کمربند، یک جاده» چین شرق را به غرب وصل می‌کند، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر‌به‌فرد، منطقه آزاد ماکو با ارزش افزوده‌ترین نقطه برای ایجاد دهکده لجستیک و تبدیل شدن به قطب جذب و توزیع کالا بواسطه اتصال کریدورهای شرق-‌غرب و شمال-‌جنوب است.

گروسی اضافه کرد:‌ برای ایجاد لجستیک هوشمند به منظور جهانی شدن برای اولین‌بار در بین مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها در این منطقه برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنتر نیز آماده است.

گفتنی است، در این دیدارها،‌ فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران چینی نیز ضمن استقبال از بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو، به همکاری در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی تاکید کردند.