معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

منطقه آزاد کیش، ارائه‌کننده خدمات شتابدهنده‌های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است «سازمان منطقه آزاد کیش» و «برج فناوری کیش» با راه‌اندازی و آغاز به کار شتابدهنده‌های صادراتی، ظرفیت و قابلیت ارائه خدمات آنها را به کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، محمدرضا رستمی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش‌بنیان» در جزیره کیش، بین «دانشگاه صنعتی امیرکبیر»، «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» و «سازمان منطقه آزاد کیش» با تشکر از تلاش‌ها و حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیرکبیر برای به سرانجام رسیدن این تفاهم‌نامه گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان‌های مناطق آزاد دنبال می‌شود، توسعه برند و بازار مناطق آزاد است.

رستمی افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این مناطق است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد.

او گفت: بازارهای منطقه‌ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و باکیفیت بلندآوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه‌اندازی شتابدهنده‌های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح نمود: امروزه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت‌های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده‌های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه‌ای از شرکت‌های استارت‌آپی و نوآور در حوزه‌های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.

رستمی با تاکید بر این نکته که جزیره کیش و برج فناوری کیش می‌توانند خدمات شتابدهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند، گفت: قطعا این قابلیت و ظرفیت در کیش وجود دارد. در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل‌گیری شتابدهنده‌ها به یک مدل واقع‌بینانه دست پیدا می‌کنند. حضور گروه‌های خلاق در کیش نیازمند مدل‌سازی جدید است و در گذر زمان به این مدل مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه سه جانبه تاسیس «شتابدهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان» در جزیره کیش، امروز (چهارشنبه ۱۰مهر) بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان منطقه آزاد کیش امضاء شد.

سیدسجاد نوری مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، امام جمعه جزیره کیش، مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر در این مراسم حضور داشتند.