مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

منفعت و مشارکت عمومی، پیش‌نیاز اجرای برنامه‌های سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بهره‌گیری و تعامل با متخصصان و سرمایه‌گذاران را عاملی در توسعه سرمایه‌گذاری‌های جزیره عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کیش که در دفتر این انجمن برگزار شد؛ با بیان این‌که تاریخچه و گذشته کیش در ابعاد گوناگون در برنامه‌ریزی سازمان نقش بسزایی ایفا می‌کند، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان حوزه سرمایه‌گذاری موجب رشد و توسعه همه‌جانبه جزیره کیش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی یکی از وظایف سازمان منطقه آزاد کیش به‌شمار می‌رود؛ در نظر گرفتن منفعت و مشارکت عمومی را پیش‌نیاز اجرای برنامه‌های سازمان عنوان نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه گردشگری را عامل مهمی در پایداری اقتصاد جزیره برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت کیش در منطقه، می‌توان نسبت به ایجاد هاب مالی در آینده اقدام کرد.

سرهنگی در ادامه افزود: جزیره کیش ظرفیت مناسبی برای بخشی از صنعت های‌تک‌ به‌شمار می‌رود.

وی به زیرساخت‌های موجود در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد کیش استفاده کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ترغیب سرمایه‌گذاران به انجام و یا ادامه سرمایه‌گذاری در جزیره کیش و تسهیل کسب و کارها و بهره‌گیری از منابع موجود، عاملی برای ایجاد درآمد پایدار سازمان به‌شمار می‌رود.

سرهنگی با اشاره به درخواست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی‌بر مشخص کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری هر منطقه با توجه به طرح جامع ارائه شده، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری جزیره کیش به زبان‌های فارسی، لاتین، چینی و عربی تنظیم شده است که در ۸نمایشگاه منطقه‌ای به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ مشارکت تاکید کرد و گفت: با تحقق این امر در کنار هم‌اندیشی و ایجاد انجمن‌ها، می‌توان راهکارهای مناسبی در حوزه‌های مختلف ازجمله سرمایه‌گذاری ارائه و برنامه‌های قابل‌قبولی در راستای توسعه اقتصاد جزیره تدوین کرد.

رحیم سرهنگی به نقش موثر رسانه‌ها و نمادهای جزیره کیش در جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: ترغیب طبقه خلاق برای حضور در کیش همزمان با توسعه صنعت آی‌سی‌تی‌ و مالی، ارتقا حوزه آموزشی و زیرساخت‌های جزیره، عوامل مهمی برای رشد و پیشرفت منطقه با حضور سرمایه‌گذاران خواهد بود.

گفتنی است، مسائل و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران ازجمله افزایش پروازها، توسعه صنعت گردشگری کیش، مشارکت‌های مردمی، رسیدگی به مسائل درون‌سازمانی، استفاده از نیروهای قدیمی و باتجربه، ارتقا روابط بین‌المللی، احیا و توسعه و تجارت جهانی، اصلاح زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل موارد مطرح شده در این نشست بود.

شایان ذکر است، این نشست با حضور سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان، میثم سام‌بند مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، امیر ترکاشوند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از اعضای انجمن سرمایه‌گذاران و کارافرینان کیش برگزار شد.