مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم روز خبرنگار اظهار داشت:

نباید علیه رسانه‌ها محدودیت وضع شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، به مناسبت روز خبرنگار مصادف با سالروز شهادت شهید صارمی‌، در آیین نکوداشت روز خبرنگار که به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل و با همراهی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار گردید؛ ضمن اشاره به این مهم که نباید علیه رسانه‌ها محدودیت وضع شود، گفت‌: تلاش کردیم در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر (محدوده منطقه آزاد اروند) محدودیتی از سوی ما علیه رسانه‌ها وضع نشود‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اسماعیل زمانی در این مراسم که با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: ما از خبرنگاران انتظار نداریم نقد یا تحلیل نکنند.

وی با اشاره به این مهم که خبرنگاران به نوعی دستگاه نظارت اجتماعی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: از شما انتظار می‌رود با شجاعت به کار خود ادامه دهید.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد‌: از مدت‌ها قبل به منظور رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکیل خانه مطبوعات یا کانون را پیشنهاد کرده‌ایم.

اسماعیل زمانی با اشاره به موضوع واگذاری زمین و وام مسکن به خبرنگاران به عنوان یک مطالبه به حق افزود: بنا داریم که به صورت قانونی زمین در اختیار این افراد قرار داده شود.

وی با تاکید بر دریافت بیمه درمانی و تکمیلی برای خبرنگاران، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی لازم برای انجام این اقدام را دارد؛ همچنین برای رفاه حال دستگاه‌های اجرایی و مردم، این سازمان وظیفه دارد عدالت اجتماعی را برقرار کند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند:

مدیران باید انتقادپذیر بوده و انتقاداتی که از سوی مردم ارائه می‌شود را بپذیرند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند که از دیگر سخنرانان این آیین بود، گفت: حرفه خبرنگاری حساس، مهم و تاثیر‌گذار است و آثار زحمات خبرنگار ماندگار است.

قدرت‌اله طمیمیان خاطر‌نشان کرد: انتظار داریم خبرنگاران با دقت، صحت و کمال برای رسیدن به اهدافمان ما را همراهی کنند و بر این اساس‌، خبرنگاران دوره‌های تخصصی را طی کنند که این امر به عهده مدیران و مسئولان است که دوره‌ها را برای خبرنگاران برگزار کنند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی را به عهده دارند، اظهار داشت: با توجه به مشغله کاری برخی از مدیران‌، نیاز است خبرنگاران که در جامعه دائما حضور دارند، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

طمیمیان در پایان خاطرنشان نمود: مدیران باید انتقادپذیر باشند و انتقاداتی که از سوی مردم ارائه می‌شود را بپذیریند.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند:

خبرنگاران در لحظات سخت، همراه سازمان منطقه آزاد اروند بودند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در ادامه این آیین، ضمن تقدیر از مقام شامخ خبرنگاران گفت‌: خبرنگاران منطقه در اوج وضعیت قرمز کرونا و تمامی لحظات سخت و دشوار، همکاری خود را از ما دریغ نکردند.

سیدعلی موسوی افزود: همچنین در سال جهش تولید پوشش خبری خوبی جهت راه‌اندازی واحدهای صنعتی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را انجام دادند و امیدواریم در ادامه مسیر در کنار ما باشند.

 

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند:

نقش اساسی رسانه‌ها در راستای پیشرفت اهداف جامعه

همچنین، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه حرفه خبرنگاری حرفه خطیری است، گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقش اساسی در راستای پیشرفت اهداف جامعه دارند.

موعود شمخانی افزود: یک خبرنگار آگاه و شجاع، ضمن تنویر افکار عمومی می‌تواند رویدادها و شرایط منطقه را برای مردم و مسئولان تبیین کند.

وی خاطر نشان کرد‌: جامعه به خبرنگاری نیاز دارد که بتواند واقعیت‌ها را با بی‌پروایی به دور از تنش‌های اجتماعی و سیاسی به سمع و نظر مردم برساند.

 

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند:

خبرنگاران باید از ورود افراد غیرمتخصص به این عرصه جلوگیری نمایند

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد اروند نیز در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از مقام شامخ خبرنگاران و تبریک این روز به اصحاب رسانه گفت: از این بزرگواران برای کمک در رسیدن به اهدافمان، کمال تشکر را دارم.

عیسی خزینه‌پور افزود: از خبرنگاران توقع داریم از ورود افراد غیرمتخصص به این عرصه جلوگیری کنند.

وی همچنین خاطر‌نشان کرد: دریافت اخبار صحیح از طرف این عزیزان سبب می‌شود ما در حیطه کاریمان موفق‌تر ظاهر شویم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، از ۱۱۰فعال عرصه رسانه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند تجلیل به عمل آمد.