معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:

نقش بسزای سازمان‌های مردم نهاد در توسعه اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در افزایش مشارکت‌های اجتماعی و توسعه جامعه دارند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با آغاز کارگاه‌های طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد منطقه آزاد اروند که با همکاری و مشارکت موسسه بهار خرمشهر و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و با هدف ارتقاء توان مدیریتی، برنامه‌ریزی و حضور فعال‌تر سمن‌ها در عرصه‌های میدانی، مشارکتی و سوق دادن سمن‌ها از تقاضا‌نویسی به پروژه‌نویسی و برنامه‌محوری در حال برگزاری است، قدرت‌اله طمیمان ضمن حضور در اولین جلسه آموزشی این کارگاه‌ها نقش سازمان‌های مردم نهاد را در افزایش مشارکت‌های اجتماعی و توسعه جامعه بسیار مهم دانست.

وی افزود: سمن‌ها می توانند پل ارتباطی میان مردم، مسئولین و دستگاه‌های اجرایی باشند و آنها را در جریان آسیب‌های اجتماعی که در لایه‌های مختلف جامعه است قرار دهند و در رفع آنها نیز یاری‌رسان این نهادها باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر حفظ رسالت غیرانتفاعی و غیردولتی بودن این سازمان‌ها افزود: باید اساس و پایه این سازمان‌ها بر خصوصی بودن و عدم وابستگی به دولت‌ها باشد تا بتوانند رسالت خود را به درستی انجام داده و در رفع مشکلات موجود جامعه در کنار حمایت‌های دولتی بتوانند گام‌ها اثربخشی بردارند.