مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان قشم اظهار داشت:

نقش دادگستری در تامین امنیت و توسعه همه‌جانبه جزیره قشم بسیار موثر است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان قشم ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمامی قضات و کارکنان دادگستری شهرستان قشم، نقش دادگستری را در تامین حقوق، امنیت و آسایش مردم و هموار کردن راه توسعه و پیشرفت همه‌جانبه جزیره بسیار موثر دانست.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور گفت: دادگستری مرجع تظّلمات است و برای اجرایِ عدالت، قضات و کارکنان آن زحمات و مشقات بسیاری را متحمل می‌شوند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تشریح کار قضاوت و ارتباط ان با سایر حوزه‌ها افزود: سیستم قضایی در دوران قدیم تحت عنوان عدلیه در کنار بلدیه به معنی شهرداری و نظمیه به معنی نیروی انتظامی ریشه تاریخی در جامعه ما دارد و عملکرد این سه سیستم در توسعه و پیشرفت هر جامعه تاثیر تعیین کننده دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد، نگاه و برخورد رئیس دادگستری شهرستان قشم را با مسائل و معضلات قضایی جزیره بسیار منطقی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: همراهی و هم‌افزایی دادگستری شهرستان قشم با همه دستگاه‌های مستقر در جزیره خصوصا با سازمان منطقه آزاد قشم نیز درجهت توسعه و عمران جزیره قابل تقدیر است.

درویش‌پور تصریح کرد: اقدامات این سازمان به نمایندگی از دولت برای توسعه و رونق اقتصادی جزیره در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی بطور کامل با سیستم قضاء گره خورده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه گردشگری و جذب گردشگران به جزیره قشم، سازمان منطقه آزاد قشم به دور از افراط و تفریط، خواهان ایجاد فضای اجتماعی مساعد در سطح شهرها، روستاها و سایت‌های گردشگری جزیره است و در این راستا دادگستری شهرستان قشم می‌تواند کمک شایانی به سازمان بکند.

براساس این گزارش، رئیس دادگستری شهرستان قشم  نیز این در دیدار با تشکر از حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دادگستری این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: دادگستری شهرستان قشم همان طور که در گذشته تعامل بسیار خوبی با سازمان منطقه آزاد قشم داشته است، آماده تداوم این همکاری‌ها و تعاملات در حوزه‌های مشترک است.

مسعود رحمانی افزود: در مباحث و حوزه‌های مختلف تولیدی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی هر کاری که باعث تقویت پایه‌های این حوزه‌ها در جزیره شود، دادگستری شهرستان قشم انجام خواهد داد‌.

به گفته وی، دستگاه قضاء در هیچ حوزه‌ای سختگیری نمی‌کند و به خصوص حفظ چهره و وجهه خوب گردشگری قشم و تامین امنیت گردشگران برای کمک به توسعه این حوزه برای دادگستری این شهرستان بسیار حائز اهمیت است‌‌.

گفتنی است، در این دیدار که جمعی از مدیران و مشاوران سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند، لوح تقدیر از عملکرد دادگستری شهرستان قشم توسط علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مسعود رحمانی رئیس دادگستری شهرستان قشم اهداء شد.