نقش موثر جزیره قشم در افزایش ظرفیت توریست درمانی ایران

پروژه بزرگ حوزه توریست درمانی با عنوان دهکده سلامت قشم با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم و با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در روستای گامبرون در بخش حرای این جزیره کلنگ‌زنی شد. به گزارش […]

پروژه بزرگ حوزه توریست درمانی با عنوان دهکده سلامت قشم با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم و با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در روستای گامبرون در بخش حرای این جزیره کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مومنی در این آئین گفت: بسیار خرسندیم که سال جدید را با پروژه‌ای بسیار ارزشمند در حوزه توریست درمانی که از ظرفیت‌های مهم ورزشی برخوردار است، آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما در سال رونق اقتصاد، جذب سرمایه‌گذاران بیشتر داخلی و خارجی برای ارتقای فعالیت‌های تولیدی صادرات‌محور در این منطقه است و براساس قوانین و مقررات، از فعالان اقتصادی حمایت خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: فاز نخست این طرح با یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ساخت یک بیمارستان ۶۴ تختخوابه، یک کلینیک تخصصی ارتوپدی، زمین ورزشی و مرکز ریکاوری ورزشکاران اختصاص دارد.

به گفته وی، در فاز دوم و سوم این طرح، ساخت هتل چهار یا پنج ستاره با ۹۶ اتاق و رعایت تمام استاندارهای اقامتی جهانی و همچنین ساخت شهربازی مدرن و تفریحات متفاوت پیش‌بینی شده است.

مومنی از مسابقات جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر به عنوان فرصت مهمی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه آزاد نام برد و افزود: با توجه به نیاز تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به فضاهای ورزشی و بخش ریکاوری، دهکده سلامت قشم در نزدیکی قطر می‌تواند سهم مهمی از درآمدهای این تورنمنت جهانی را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت فنی و عمرانی این سازمان آماده همکاری و مشاوره به سرمایه‌گذاران دهکده سلامت با هدف بهره‌برداری سریع‌تر فاز نخست این پروژه هستند.

 

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان:

می‌توانیم ایران را به قطب اصلی گردشگری سلامت منطقه تبدیل کنیم

وزیر ورزش و جوانان از طرح بزرگ دهکده سلامت قشم به عنوان فرصتی برای افزایش ظرفیت توریست درمانی ایران نام برد.

مسعود سلطانی‌فر در حاشیه آئین کلنگ‌زنی پروژه دهکده سلامت در روستای گامبرون قشم، گفت: این طرح مهم چندبعدی با مشارکت سرمایه‌گذار بومی و ۷۵پزشک متخصص کشور می‌تواند ظرفیت توریست درمانی ایران را تا دو برابر افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه هم‌اینک ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار نفر از مردم کشورهای همسایه در طول سال برای امور درمانی به ایران سفر می‌کنند، افزود: نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره قشم و فعالیت این طرح مهم حوزه سلامت می‌تواند ظرفیت توریست درمانی کشورمان را به یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر ارتقاء دهد.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان از ظرفیت ارزشمند پزشکان متخصص در کشور به ویژه در حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج، جراحی‌های قلب باز، پیوند اعضا و جراحی‌های چشم به عنوان فرصتی برای جذب توریست درمانی نام برد.

او با تاکید بر اینکه می‌توانیم ایران را به قطب اصلی گردشگری سلامت منطقه تبدیل کنیم، از قشم به عنوان یکی از فرصت‌های مهم این حوزه یاد کرد و افزود: به هر میزان که در بخش درمان و سلامت سرمایه‌گذاری کنیم و ورزش‌های همگانی را توسعه دهیم، به طور حتم از بازدهی ده‌ها برابری آن بهره خواهیم برد.

سلطانی‌فر با اشاره به مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که برای نخستین بار با توجه به شرایط آب و هوایی کشور میزبان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود، از این تورنمنت مهم جهانی به عنوان فرصتی برای ایجاد طرح‌های ورزشی، اقامتی و توریست درمانی در مناطق آزاد قشم و کیش که در نزدیکی کشور قطر قرار دارند، نام برد.

وی ادامه داد: با حضور سفیر کشورمان در قطر، گفت‌و‌گوهای بسیار مهمی با کنفدراسیون فوتبال قطر داشتیم تا از موقعیت مناطق آزاد قشم و کیش برای بهتر برگزار شدن این مسابقات جهانی کمک کنیم.

به گفته سلطانی‌فر، در نوار ساحلی جزیره قشم با ایجاد چند کمپ ورزشی با امکانات سالن‌های بدنسازی و بخش ریکاوری می‌توان به تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی قطر سرویس‌های خوبی با درآمدهای بالا ارائه کرد.

وی گفت: درصورتی که زمین ورزشی و بخش مهم ریکاوری دهکده سلامت قشم تا پایان دولت تدبیر و امید و تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد، با توجه به شرایط یکسان آب و هوایی قشم و قطر می‌توان از این موقعیت برای ارائه سرویس‌دهی به تیم های فوتبال کشورهای مختلف جهان استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در فاز نخست این طرح حوزه سلامت قشم، افزود: اطمینان دارم با افتتاح فاز نخست این پروژه و کسب درآمد بالا از سهم جذب توریست و سرویس‌دهی به تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی قطر، میزان سرمایه‌گذاری ها در منطقه آزاد قشم به شدت افزایش خواهد یافت.

سلطانی‌فر گفت: منطقه آزاد قشم می‌تواند با حمایت و جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، نقش مهمی در تامین نیازهای کشور به ویژه در شرایط خاص و تحریم‌ها ایفا کند.

 

عبدالله درویش‌زاده، مدیر پروژه دهکده سلامت قشم:

سرمایه‌گذاری ۷۵پزشک متخصص کشور در طرح دهکده سلامت قشم

مدیر پروژه دهکده سلامت قشم از سرمایه‌گذاری مشترک با ۷۵پزشک متخصص کشورمان برای راه‌اندازی بزرگترین مجتمع توریست درمانی ایران در جزیره قشم خبر داد.

عبدالله درویش‌زاده در آئین کلنگ‌زنی این طرح با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: محرومیت‌زدایی از منطقه غرب جزیره و ارتقای سهم حوزه توریست درمانی کشور از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در روستای گامبرون است.

وی ادامه داد: ۷۵پزشک متخصص کشورمان با تحقیقات کامل و اطمینان از اهمیت اجرای این طرح در جزیره قشم به دلیل همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

درویش‌زاده ادامه داد: با توجه به مسابقات جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر تلاش می‌کنیم فاز نخست این پروژه شامل یک بیمارستان ۶۴تختخوابه، یک کلینیک تخصصی ارتوپدی و مرکز ریکاوری ورزشی برای جذب ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌های ایرانی و ورزشکاران تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی قطر را با یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، با توجه به ارتباطات خوبی که پزشکان متخصص سرمایه‌گذار در این طرح با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند، به طور حتم با بهره‌برداری از طرح دهکده سلامت قشم، شاهد سفر بیماران کشورهای عمان، امارات، قطر و چند کشور دیگر برای درمان به این منطقه خواهیم بود.

این سرمایه‌گذار بومی جزیره قشم اظهار کرد: بخش ریکاوری ورزشی دهکده سلامت قشم به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای این پروژه می‌تواند با ارائه بهترین خدمات به فوتبالیست‌های ایرانی و خارجی به ویژه فوتبالیت‌های کشورهای همسایه، نام جزیره قشم را در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کند.

بنا بر این گزارش، با اتمام کامل این طرح، زمینه اشتغال برای بیش از ۷۰۰نیروی کار در این منطقه فراهم می‌شود. پروژه دهکده سلامت قشم با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به مساحت ۱۲۲هزار مترمربع در سه فاز درمانی، گردشگری و تفریحی با هدف ارتقاء سطح سلامت جزیره و ایجاد پایگاهی برای جذب توریست و گردشگری سلامت توسط بخش خصوصی در روستای گامبرون جزیره قشم ساخته می‌شود که در فاز نخست آن یک بیمارستان ۶۴تختخوابه، یک کلینیک تخصصی ارتوپدی و مرکز ریکاوری ورزشی با یک هزار و ۲۰۰میلیارد ریال برای جذب ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌های ایرانی و کشورهای حوزه خلیج فارس اختصاص دارد و در فاز دوم و سوم هم ساخت یک هتل چهار یا پنج ستاره و یک شهربازی بسیار مدرن پیش‌بینی شده است.