مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

نگاه علمی با رویکرد فرهنگی، ضرورت موثر در پیشگیری از اعتیاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نگاه علمی و اقدامات پیشگیرانه با رویکرد فرهنگی به معضل اجتماعی، یک ضرورت انکارناپذیر و موثرتر از مبارزه و درمان با بیماری اعتیاد است.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری، اعتیاد را یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: عوارض ناشی از اعتیاد تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی، نقش خانواده‌ها و جامعه را عاملی اصلی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های دولتی و خصوصی باعث افزایش رفتارهای سالم در جامعه و تقویت اندیشه‌های دینی در نسل جوان جزیره کیش می‌شود و این امر، مهم‌ترین راهبرد مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر کیش، بر لزوم اهمیت آموزش و افزایش آگاهی‌بخشی اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تامین سلامت روانی خانواده‌ها از طریق افزایش سطح سواد و آگاهی‌بخشی می‌تواند با بهره‌گیری از رسانه‌های ارتباط جمعی محقق شود.

مظفری، مطبوعات را عامل مهمی در جهت اجتماعی شدن و مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و بیان داشت: کانون گرم خانواده و صمیمی ضمن این که نقش سازنده‌ای در پیشگیری از مواد مخدر ایفا می‌کند، در ارتقای فرهنگ غالب نیز تاثیرگذار است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش مهم ارتقای سطح آگاهی مردم در پیشگیری از شیوع اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از عدم آگاهی افراد جامعه برای گمراه نمودن نسل جوان و آینده‌ساز کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی گسترده به تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، یکی از راهکارهای مقابله با این توطئه‌ها است.

گفتنی است، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر: چهارشنبه چهارم خرداد «مشارکت خیرین، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی؛ تقویت برنامه‌های کاهش تقاضای مواد مخدر» پنج‌شنبه پنجم تیر «تقویت و ارتقای دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی در عرصه مبارزه با مواد مخدر» به عنوان شعار روزشمار امسال نامگذاری شده است.