مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

نگاه ویژه منطقه آزاد قشم به تولیدات صادرات‌محور و اشتغال پایدار

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه رویکرد اقتصادی این منطقه تولید صادرات‌محور است، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اقتصادی، تولید باکیفیت، صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت قرار دارد.

به گزارش اخبار آزاد قشم مناطق، محمد مهدی برنجی با با اشاره به صادرات بیش از ۳۰میلیون ۷۹۷هزار دلاری منطقه آزاد قشم در سال گذشته (۱۳۹۸)، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی صورت گرفته توسط ۱۹۴واحد صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال‌۹۸ را به ترتیب ۲۴،۶۴۴میلیارد ریال و ۶۰۸میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تصور واردات‌محور بودن در مورد منطقه آزاد قشم صادق نیست، تصریح کرد: رشد ۳۰درصدی ارزش کالاهای تولید و ارسال شده از جزیره قشم به داخل کشور نسبت به سال گذشته به ارزش ۲۳میلیون و ۴۴۹هزار دلار و همچنین صادرات بیش از ۳۰میلیون ۷۹۷هزار دلاری به خارج از کشور نشان دهنده توجه ویژه به موضوع صادرات در این منطقه است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: رقم قابل توجهی از این میزان از صادرات مربوط به تولیدات صورت گرفته در واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه بوده است.

به گفته برنجی، با بررسی آمار صادرات مربوط به واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در منطقه آزاد قشم می‌توان مشاهده کرد که این منطقه سیاست افزایش تولیدات باکیفیت و صادرات را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌۹۹ به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای تدوین شده در منطقه آزاد قشم برای رسیدن به این اهداف گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تولید محصولات صادراتی، ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری توسط واحدهای تولیدی فعال در این منطقه جز اولویت‌های اصلی اقتصادی منطقه به شمار می‌رود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به برخی محدودیت‌های ایجاد شده در اثر اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه اقتصاد کشور و محدودیت فعالیت واحدهای تولیدی به علت شیوع کرونا، گفت: این موضوعات هرچند در کاهش میزان تولید برخی واحدها تاثیر گذاشته، اما نتوانسته که فعالیت واحدهای تولیدی را متوقف کند و در آینده‌ای نزدیک با پشت سر گذاشتن بحران کرونا، نزدیک شاهد رشد سریع‌تر واحدهای تولیدی خواهیم بود.