عبدالملکی در نشست هم‌اندیشی با مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد:

هدایت سرمایه‌گذاران واقعی جهت تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر ضرورت راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران واقعی با هدف تسهیل و تسریع فرآیندها تاکید کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در نشست مشترک با مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: خوشبختانه تحرک خوبی در حوزه‌های اقتصادی در منطقه آزاد قشم وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های عمرانی و تامین زیرساخت‌ها همچون آب و جاده و همین‌طور در حوزه تجارت خارجی با نگاه به بازارهای صادراتی، اتفاقات مطلوبی درحال اجرایی شدن است که اثراث مثبت آن در آینده نزدیک خود را در منطقه نشان خواهد داد.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال خوب متقاضیان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد کشور به‌ویژه منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی ضمن حذف فرآیندهای اضافی، شرایط را برای تسهیل سرمایه‌گذاری و آغاز مراحل اجرای پروژه‌ها فراهم نمود.

به گفته عبدالملکی؛ طرح‌های سرمایه‌گذاری و شرایط حضور برای سرمایه‌گذاران واقعی باید با جدیت رصد شود و با شناسایی گلوگاه‌هایی که موجب کند شدن فرآیند سرمایه‌گذاری می‌شود، برای رفع مشکل اقدام کرد.

وی با بیان اینکه راهنمایی و هدایت سرمایه‌گذاران برای تسهیل فرآیندها در مناطق آزاد یک ضرورت است، بیان داشت: برای تسریع و تکمیل فرآیندهای منجر به سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی باید براساس یک نظام‌نامه سیستمی، کارها را به پیش برد.

عبدالملکی اذعان نمود: متاسفانه اتفاقات و عملکرد سال‌های گذشته در مناطق آزاد به گونه‌ای بوده که تصویر منفی از این مناطق در ذهن سیاستگذاران و نمایندگان مجلس شکل گرفته و باید با عملکرد مثبت و ایجاد رونق اقتصادی، برای اصلاح این تصویر تلاش کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه مجموعه دبیرخانه شورایعالی پیگیر رفع مشکلات و مسائل تمامی مناطق آزاد کشور است، خاطرنشان کرد: اعلام موفقیت‌ها، معرفی اقدامات مثبت و ارائه گزارش از عملکردهای شاخص در رسانه‌ها با هدف امیدآفرینی، ضمن ایجاد تصویر مثبت در میان جامعه محلی و ذهن سیاستگذاران، موجب تشویق سرمایه‌گذاران جدید جهت حضور در مناطق آزاد می‌شود.