مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در اولین کارگروه توسعه کریدور شرق اظهار کرد:

وفاق و هم‌افزایی فرامنطقه‌ای در جهت فعال‌‌سازی کریدور شرق

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در اولین کارگروه کریدور شرق که به میزبانی چابهار برگزار شد، گفت: در اولین نشست به یک وفاق و همدلی فرامنطقه‌ای دست یافتیم و محور توسعه شرق در چرخه عمل قرار گرفته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، امیر مقدم ظرفیت منطقه آزاد متبوع خود را راهبردی و توسعه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: مقدمات کار از زیرساخت‌های بندری تا ترانزیتی به بهترین نحو ممکن آماده شده و ما باید با این داشته‌ها شروع و در ادامه راه با کارگروه‌های دیگر رفع موانع کرده و از ظرفیت‌های موجود صددرصد نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی، فعال کردن کریدور شرق را از نیازهای توسعه منطقه‌ای، ملی و در نهایت بین‌المللی عنوان و اظهار داشت: حضور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کریدور شرق در چابهار را یک فرصت فرامنطقه‌ای و باز شدن پنجره جدید در توسعه شرق، نشان از پویایی این کریدور که در آینده‌ای نزدیک برای همه قابل لمس خواهد بود.

مقدم ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای تمامی فعالین اقتصادی در بسته‌های ‌مختلف آماده و در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به آنها تقدیم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: مصوبات این کارگروه تا یک‌ماه دیگر اجرایی و نشست بعدی که دبیرخانه اصلی و مرکز آن منطقه آزاد چابهار است، در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.