سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت:

همسویی شیعه و سنی در جزیره قشم، الگویی از وحدت کلان دنیای اسلام

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با امام‌جمعه اهل سنت شهر قشم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴آذرماه) با شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت شهر قشم دیدار و در مورد خواسته‌ها و مشکلات مردم جزیره گفت‌وگو کرد.

این مقام عالی با اشاره به همگرایی حاکم در جزیره بین شیعه و سنی، این تعامل را الگویی از وحدت در سطح کلان دنیای اسلام دانست و بیان داشت: جریان فعالیت‌های اقتصادی بین مردم جزیره که ترکیبی از اقوام مختلف هستند و تداوم زندگی آرام و صلح حاکم بر شیعه و سنی در قشم، نمونه‌ای مثال‌زدنی از وحدت زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فتح‌الهی همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی مدون برای توسعه پایدار قشم تاکید کرد و افزود: برنامه‌های بسیاری برای کمک به رشد جامع و پایدار این منطقه در دست طراحی است که محور اصلی آن، خواسته‌های مردم و کمک به توسعه زیرساخت‌های اساسی و عمده خواهد بود.

وی در این جلسه بر حل مشکل آب به‌عنوان یک خواسته به‌حق مردم جزیره اشاره کرد و گفت: در دولت مردمی، اقدامات باید برای مردم و در راستای احقاق خواست‌ها و حقوق آنان برنامه‌ریزی و اجرایی شود‌‌.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، نگاه بالا به پایین برخی مسئولان را زیرسوال برد و عنوان داشت: کنار مردم بودن، راه‌حل اصلی برای پایان دادن به مشکلات جامعه است.

براساس این گزارش، در این جلسه شیخ عبدالرحیم خطیبی امام‌جمعه اهل سنت شهر قشم به بیان برخی از نقطه‌نظرات و خواسته‌های مردم جزیره پرداخت.

همچنین، سیدمحمد حسینی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز از آمادگی کامل برای اجرایی کردن دستورات سرپرست این سازمان، جهت کمک به توسعه پایدار و همه‌جانبه جزیره خبر داد.