در نشست مشترک مسئولین مناطق آزاد قطر و اروند تفاهم شد:

همکاری‌های متقابل مناطق آزاد قطر و اروند در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی

در نشست مشترک مسئولین مناطق آزاد و سرمایه‌گذاری قطر و منطقه آزاد اروند در نمایشگاه سیفیت چین، همکاری‌های دوطرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه سیفیت‌۲۰۲۳ چین، نمایندگان منطقه آزاد اروند با همتایان خود در کشور قطر دیدار و به نتایج مثبتی دست پیدا کردند.

براساس این گزارش، مقرر شد در قالب یک تفاهم‌نامه اقتصادی و عمرانی در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی همکاری‌های متقابل انجام گردد.

گفتنی است، قطر با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و فرودگاهی و با داشتن قوانین انعطاف‌پذیری که این مناطق دارا می‌باشند و با توجه به وجوه مشترک با منطقه آزاد اروند، می‌تواند شرکای تجاری خوبی باشد.

شایان ذکر است، پس از گفت‌وگوهای کارشناسی، طرفین به تفاهم اولیه دست پیدا کردند و مقرر شد منطقه آزاد اروند در حوزه‌های تولید و صادرات به کشورهایی نظیرعراق و کویت پشتیبان تولیدکنندگان منطقه آزاد قطر باشد و آنها نیز تکمیل‌کننده زنجیره تکنولوژی و های‌تک تولید‌کنندگان منطقه آزاد اروند شوند که پس از توافقات اولیه، صحبت‌های نهایی به زمان دیگری پس از پایان نمایشگاه و پیگیری‌های بعدی موکول شد.