مظفری در نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش مطرح کرد:

هم‌افزایی و تبادل اطلاعات، عامل رونق اقتصادی در مناطق آزاد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم‌افزایی و تبادل اطلاعات مناطق آزاد به منظور بهره‌گیری از منابع جدید، موجب رونق اقتصادی ازجمله صندوق‌های مالی و اتصال سرمایه‌گذاری مناطق آزاد به بازارهای سرمایه خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نشست مشترک روسای هیات مدیره و مدیران عامل مناطق آزاد قشم و کیش با حضور معاونین و مدیران این مناطق و اصحاب رسانه با محوریت «بررسی پنجره واحد، تامین برق، حوزه تجارت و بازار، فعالیت‌های دریا، سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز» در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، سالن رازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تحقق یافتن سرمایه‌گذاری‌های عظیم اجتماعی و فیزیکی در مناطق آزاد که موجب ایجاد بهبود رونق اقتصادی در کشور می‌شود، اظهار داشت: هم‌افزایی و تبادل اطلاعات میان مناطق آزاد می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد.

غلامحسین مظفری بر لزوم اهمیت بهره‌گیری از تجربیات مناطق آزاد قشم در حوزه‌های مختلف ازجمله تامین انرژی و فراهم شدن بخش دیگری از زیرساخت‌های اصلی گاز در جزیره سیری اشاره داشت و گفت: تامین برق جزیره کیش، یکی از موضوعات بسیار مهم این منطقه است و برای ارتقای کیفیت و سرعت بخشیدن این پروژه می‌توانیم از تجربیات ارزشمند منطقه آزاد قشم استفاده کنیم.

وی با بیان این که بندر آفتاب، بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌های پرورش ماهی و میگو در دریا است گفت: با تبادل اطلاعات و همکاری‌های مشترک میان مناطق آزاد قشم و کیش این مهم محقق می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص بهره‌مندی منطقه آزاد قشم از تجربیات، وسعت و ماهیت کار در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در جزیره کیش افزود: با ایجاد ارزش افزوده و در اختیار داشتن ۲هزار میلیارد تومان منابع مالی توانستیم با موفقیت از بحران اقتصادی عبور کنیم و تمام پروژه‌های زیربنایی که به دلیل مشکل مالی در جزیره کیش متوقف شده بودند، ازجمله پروژه ترمینال فرودگاه کیش را از نو فعال کنیم و طبق برنامه زمان‌بندی شده، پروژه فرودگاه کیش تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

مظفری درخصوص توسعه پروژه‌های زیرساختی بندر، فرودگاه و شهری در منطقه آزاد کیش با وجود مشکلات ارزی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تصریح کرد: با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و معاونت علمی ریاست جمهوری، ده پل تلسکوپی ساخته شد و از این تعداد نخستین پل تلسکوپی وارد جزیره کیش شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های فعالان بخش خصوصی بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد که خوشبختانه بخش عمده‌ای از آنها در سال جاری و شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

نقش موثر مناطق آزاد در برون‌رفت از شرایط بحران اقتصادی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز درخصوص مباحث مالیاتی حقوق کارکنان مستقر در مناطق آزاد کشور گفت: با وجود قوانین و مقرارات حاکم بر کشور و براساس مصوبات، استعلام‌های مربوطه اخذ شده و منتظر پاسخ آن هستیم و از نظر بنده این قانون مشمول مناطق آزاد نخواهد شد، به دلیل این که با فلسفه وجودی مناطق آزاد کشور مطابقت ندارد.

حمیدرضا مومنی درخصوص تعامل و همفکری میان مناطق آزاد قشم و کیش که منشاء اثرات خوبی در حوزه اقتصادی شدند، اظهار داشت: تعامل و همفکری میان این دو منطقه آزاد که در جنوب کشور قرار گرفته است، افزایش خواهد یافت و از تجربیاتی که در حوزه‌های صنعتی در قشم و تامین منابع مالی در کیش صورت گرفته، بهره‌مند خواهیم شد.

وی بر اهمیت نقش مناطق آزاد کشور در شرایط تحریم برای برون‌رفت از بحران خود مناطق و مجموعه حاکمیتی دولت در جنوب برای کشور افزود: نقش مناطق آزاد در داخل کشور، کاهش فشار تحریم‌ها است و مناطق آزاد قشم و کیش اقدامات اجرایی خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند که برخی به نتیجه رسیده و یا در حال پیگیری هستیم؛ با رویکرد پیش‌رو می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

گفتنی است، در نیمه مردادماه سال جاری، پروژه‌هایی در مناطق آزاد قشم و کیش با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفراس افتتاح خواهد شد که انجام پروژه‌های زیرساختی «بندر و شهری» موجب توسعه و آبادانی هر چه بیشتر کیش می‌شود.