مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش اعلام کرد:

واگذاری ۳۴طرح به سرمایه‌گذاران در محور تمدن‌های جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت اتمام طرح‌های عمرانی طبق برنامه زمان‌بندی و تعیین تکلیف طرح‌های رها شده در كيش تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در بازدید از روند اجرای طرح‌های بخش خصوصی در محورتمدن‌های کیش، با اشاره به ویژگی‌های این مجموعه و تاثیر آن بر رونق سرمایه‌گذاری و گردشگری کیش گفت: محور تمدن‌های کیش طرح بسیار خوبی است که مطالعات اولیه آن نیز در دوره‌های مدیریت قبلی سازمان انجام شده و با ارائه بسته‌های سرمایه گذاری به بخش خصوصی در حال اجرا است‌.

وی با اعلام اینکه این مجموعه در قالب ۴۰بسته سرمایه‌گذاری طراحی شده است، اظهار داشت‌: تا امروز تنها ۴بسته واگذار شده است و ۳۴بسته آماده واگذاری به سرمایه‌گذارانی است که با توان تجربی و مالی مناسب، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در جزیره کیش هستند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه روند فعالیت برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در محور تمدن‌ها کند بوده و چندان مطلوب نیست، تصریح کرد: اصرار داریم عملیات اجرایی محور تمدن‌ها نیز همانند سایر بخش‌های جزیره کیش طبق برنامه زمان‌بندی باشد تا ضمن اجتناب از هدر رفت سرمایه‌ها، زیبایی فضای شهری نیز خدشه‌دار نشود.

مظفری با تاکید بر اینکه کاهش بروکراسی‌های اداری و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خط مشی سازمان است، تاکید نمود: تا امروز طرح‌های نیمه تمام بسیاری به چرخه فعالیت بازگشتند، اما چنانچه با همه حمایت‌ها‌، سرمایه‌گذاری توان ادامه کار نداشته باشد، باید کناره‌گیری کرده و ادامه کار را به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش‌، بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از طرح‌های بخش خصوصی را عامل مهمی در تقویت انگیزه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و ایجاد هم‌افزایی هماهنگی بیشتر بین بخش‌های مختلف سازمان عنوان کرد و گفت: این بازدید نیز با هدف بررسی میدانی مشکلات این مجموعه‌ها انجام شد تا ضمن پیگیری روند اجرای طرح، از نزدیک با سرمایه‌گذاران و مجریان طرح‌ها گفت‌وگو کنیم و از مشکلات احتمالی آنها مطلع شویم .

گفتنی است، محور تمدن‌ها حد فاصل فرودگاه و ساحل شمالی جزیره کیش به طول تقریبی ۴کیلومتر از مرکز به شمال جزیره امتداد یافته است. محور مورد نظر به لحاظ تامین دسترسی اصلی به فرودگاه و همچنین به عنوان یکی از محورهای اصلی جزیره، نقش مهمی در ساختار شهری ایفا می‌کند و با هدف ایجاد محور مختلط چندمنظوره تفریحی-گردشگری، از فرودگاه به عنوان دروازه ورود گردشگران به سمت محورهای اصلی ساختاری جزیره و سپس ساحل شمالی به عنوان یکی از بکرترین و زیباترین سواحل جزیره طراحی شده و در حال اجرا است.