مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد‌‌:

وجوب اصلاح فرآیندهای تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تمام دستگاه‌ها‌، ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش ملزم به ارائه برنامه‌های خود در حوزه بهبود فرآیندها هستند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در نود‌و‌پنجمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد؛ بر اصلاح فرآیندهای تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی در جزیره کیش تاکید کرد‌‌.

وی تصریح نمود: همه مسئولان بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف موظف به تکریم، پاسخگویی دقیق و ارائه خدمات مناسب به مردم هستند که رضایتمندی آنان را در پی داشته باشد؛ از این‌رو، دستگاه‌ها ملزم به ارائه برنامه‌های مکتوب خود در راستای تحقق این مهم هستند‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که شورای اداری منطقه آزاد کیش از این پس ماهانه برگزار می‌شود، ادامه داد: سیستم ارزیابی از ادارات، نهادها و سازمان‌های مستقر در جزیره کیش براساس نظرخواهی از مردم در فضای مجازی و نظرسنجی از آنان راه‌اندازی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های مستقر در کیش شناسایی شود.

سرهنگی با اشاره به دیدار مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه با مردم در مسجد امام حسن مجتبی‌(ع)، بیان داشت: مصمم هستیم فرهنگ پاسخگویی را در قالب دیدار مردمی ترویج و در مناسبت‌های مختلف به آن تداوم بخشیم.

وی خواستار تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار شد و اذعان نمود: مساحت کم جزیره کیش و تجمیع ادارات، دستگاه و نهادها در فاصله کوتاه از یکدیگر می‌تواند با توجه به همه‌گیر نشدن فرهنگ بهره‌مندی از خدمات دولت الکترونیک، کیش را در زمره مناطق پیشتاز در این زمینه مطرح کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که همه ما عضو یک مجموعه، خانواده و نمونه کوچکی از ایران در جزیره کیش هستیم، افزود: تاثیرات عملکردی هر یک از دستگاه‌ها بر یکدیگر رصد و شناسایی خواهد شد و در این میان هر یک از دستگاه‌ها نیز باید نظام شناسایی مشکلات خود و رفع سریع آنها را داشته باشند.

سرهنگی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: کار شبانه‌روزی و جهادی را در دستورکار خود قرار دهیم تا مردم در سایه تعامل و همکاری دستگاه‌ها، از خدمات ما منتفع شوند.

وی با اشاره به پایین بودن سطح بهره‌وری و لزوم توجه به این مقوله عنوان کرد: مدیریت توانمند و باانگیزه در کنار اصلاح فرآیندها و ارتقاء کارایی کارکنان به‌وسیله آموزش، ایجاد انگیزش، رعایت عدالت و نظام پرداخت دستمزد عادلانه، امکان ارتقاء سطح بهره‌وری را مهیا می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن در کم‌رنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد ناامیدی در بین مردم با القاء عدم توانمندی دولتمردان در ایجاد یک حکمرانی توام با توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گفت: جزیره کیش نمونه و پایلوت مناسبی برای تحقق حکمرانی مطلوب و معرفی الگوی مناسبی از مدیریت در جمهوری اسلامی ایران و تداعی‌کننده یک آرمانشهر اسلامی است که در آن بخش خصوصی، دولتی و اقشار مختلف مردم به وظایف خود واقف هستند و آن را به نحو‌احسن انجام می‌دهند.

سرهنگی، بر لزوم همکاری و همیاری تمام دستگاه‌ها در تحقق آرمان شهر اسلامی تاکید و اظهار نشان کرد: ارائه خدمات مناسب به مردم، تکریم آنان و ترویج فرهنگ پاسخگویی مسئولان می‌تواند زمینه‌ساز حکمرانی مطلوب و ایجاد امید در جزیره کیش و تسری آن به سرزمین اصلی باشد.

وی اضافه کرد: گردشگری سهم بسزایی در رونق جزیره کیش برعهده دارد و تمامی مراکز خدمات گردشگری باید به این موضوع توجه داشته باشند که ارائه خدمات مطلوب موجبات رضایت و بازگشت گردشگر را فراهم می‌کند و این مهم را نیز باید مدنظر قرار دهند که اگر مجموعه‌ای خودبهبود نباشد، تنزل پیدا می‌کند‌.‌

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به هزینه بالای اجاره خانه در کیش، آن را مشکل ملی و در سطح کشور دانست و بر لزوم ساخت واحد‌های مسکونی غیرقابل فروش و ارائه آن به زیرمجموعه فعالان اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: انبوه‌سازی واحدهای مسکونی این امکان را می‌دهد که قیمت اجاره خانه را در کیش کنترل و از سوداگری در این زمینه جلوگیری نماییم.

 

حجت الاسلام و المسمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش:

بهترین خدمت به نظام اسلامی، رفع مشکلات مردم است

همچنین امام‌جمعه کیش در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین‌(ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت‌(عج) و پیروزی نهایی جبهه حق بر باطل می‌باشد، از این‌رو این دولت بسیار مقدس و ارزشمند است.

حجت الاسلام و المسمین علیرضا بی‌نیاز با بیان این‌که خدمت در چنین نظام و دولتی تقدس و ارزش خاصی دارد و نباید آن را تنها یک مسئولیت اجرایی نبینیم، ادامه داد: بهترین خدمت به نظام اسلامی، رفع مشکلات مردم است که مسئولان با اجابت این مهم، خود را در زمره سپاهیان و لشکریان امام زمان‌(ع) قرار می‌دهند‌.

وی با اشاره به عواقب و مصائب ارجحیت مصالح شخصی بر مصالح جامعه و مردم افزود: نظام اسلامی برای انجام رسالت خود نیازمند کارگزاران، مدیران و مسئولان متقی، صالح، توانمند و جهادی است که این ویژگی‌ها در شخصیت شهید باهنر و رجایی بارز و مشهود بود‌‌.

امام‌جمعه کیش در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شاهد رفع مشکلات و توسعه کیش باشیم و فراموش نکنیم که عضوی از یک نظام و دولت اسلامی هستیم که زمینه‌ساز پیروزی حق بر باطل و ظهور امام عصر(عج) است‌.

گفتنی است، بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاهی و رفع مشکل پروازها برای تشکیل کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها، تشریح وظایف قرارگاه تبیین جزیره کیش، کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز، رفع مشکلات زیرساختی در زمینه تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کار‌ها با محور موانع گمرکی، همکاری تمامی ادارات در مبارزه با مواد مخدر و نصب نشدن صد‌درصدی پلاک کدپستی ده رقمی برای منازل، ازجمله مواردی بود که در جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌.

شایان ذکر است، لزوم انعکاس عملکرد دولتمردان در دولت سیزدهم از سوی رسانه‌های گروهی، ارسال اطلاعات و آمار تمامی دستگاه‌ها به سازمان منطقه آزاد کیش، بازسازی مدارس کیش و قدردانی رئیس آموزش پرورش از اقدامات رحیم سرهنگی، تعرفه آب و برق، تنوع قرارداد‌های استخدامی و نابرابری در پرداخت دستمزدها، طراحی مدل فرهنگ سازمانی در کیش، خودمراقبتی و پیش‌بینی آسیب‌ها قبل از ایجاد بحران در ادارات کیش، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.