رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم اعلام کرد:

ورود بیش از ۶۱۸هزار گردشگر به قشم تا ۶فرودین‌ماه‌۱۴۰۲

رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم از ورود ۶۱۸هزار و ۵۱۰گردشگر به جزيره جهاني قشم تا ۶فرودين‌ماه‌۱۴۰۲ خبر داد و افزود: ورود گردشگران تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۵درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این مطلب افزود: امسال برنامه‌ریزی مناسبی به‌منظور تسهیل سفرهای دریایی و اسکان گردشگران انجام شده و هموطنان از سفر به قشم استقبال چشمگیری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در طول یک‌سال گذشته اقدامات زیادی به‌منظور بهسازی و ساماندهی بنادر و فرودگاه، اماکن اقامتی و تفریحی و اطلاع‌رسانی درخصوص جاذبه‌های بزرگ‌ترین جزیره خلیج همیشه فارس انجام شده و نتیجه این اقدامات رشد گردشگران جزیره را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه قشم مقصد اول سفرهای دریایی در جنوب کشور است، افزود: تا ۶فروردین‌ماه جاری، نزدیک ۵۱۰هزار گردشگر از بنادر لافت و پل و به وسیله خودرو به جزیره وارد شدند که این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۳۲درصد رشد داشته است.

به گفته فتح‌الهی؛ افزایش لندینگ‌کرافت‌های مسیر لافت-پل، لایروبی بندر پل، بهسازی و افزایش گیت‌های ورودی و خروجی این بنادر موجب شده با وجود افزایش گردشگران، زمان معطلی مسافران برای ورود و خروج به حداقل برسد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از رشد ۱۲درصدی ورود گردشگران از فرودگاه بین‌المللی قشم سخن گفت و اضافه کرد: افزایش تعداد پروازها موجب شده تا دیروز بیش از ۱۸هزار گردشگر از مسیر هوایی به جزیره سفر کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰هزار گردشگر نیز از طریق بندر شهید ذاکری و لافت به جزیره وارد شدند که این رقم نیز نسبت به سال قبل با رشد چشمگیر ۶۱درصدی همراه بوده است.

فتح‌الهی اظهار داشت: امسال با هم‌افزایی و فعال‌سازی ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و جامعه محلی، شاهد توزیع گردشگر در سراسر جزیره هستیم و این موضوع باعث شده ارائه خدمات به نحو مطلوبی انجام شود.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم؛ همه اعضای ستاد بسیج شده‌اند تا نوروز‌۱۴۰۲ برای گردشگران نوروزی به‌یادماندنی و ایمن باشد و با تمام توان درحال ارائه خدمات به گردشگران نوروزی هستند.