در راستای توسعه اقتصاد دریایی و دریامحور انجام گرفت:

ورود نخستین کشتی سوخت به مجتمع بندری کاسپین

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با اشاره به ورود نخستین کشتی سوخت به این بندر گفت: در راستای توسعه اقتصاد دریایی و دریامحور، محموله ترانزیتی گازوئیل پس از بارگیری در کشور روسیه و ورود به بندر کاسپین، از ایران ترانزیت شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، کسری احسانی با اشاره به اهمیت تامین به‌موقع کالاهای اساسی اظهار کرد: تامین به‌موقع کالاهای اساسی موردنیاز مردم و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا، از اساسی‌ترین وظایف امروز ما در بندر کاسپین است که با عنایت به فراهم شدن زیرساخت‌ها، این کار تا حد مطلوبی انجام می‌شود‌.

وی با بیان اینکه با اتصال خط راه‌آهن به این بندر حجم بالای ترانزیت کالا از بندر کاسپین به وقوع می‌پیوندد، تصریح نمود: حلقه مفقوده فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب، اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری ایران است و با این اقدام، ظرفیت‌های لازم برای ترانزیت کالا از طریق شمال کشور افزایش پیدا می‌کند‌.

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با بیان اینکه نخستین کشتی ترانزیت حامل گازوئیل به مجتمع بندری کاسپین ورود پیدا کرد، اذعان داشت: در راستای توسعه اقتصاد دریایی و دریامحور، محموله ترانزیتی گازوئیل پس از بارگیری در کشور روسیه و ورود به بندر کاسپین، از کشور جمهوری اسلامی ایران ترانزیت شد‌.

احسانی، توسعه و رونق تجارت در بندر کاسپین را به عنوان استراتژیک‌ترین بندر در شمال کشور، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما با تحریم در همه بخش‌ها ازجمله حوزه دریایی و بندری مواجه هستیم و به طور حتم نگاه ویژه به تامین تجهیزات بندری با توجه و تکیه بر توان داخلی، موجب رونق اقتصاد ایران خواهد شد‌.