مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در با نشست فعالین اقتصادی منطقه عنوان کرد:

پشتیبانی و حذف موانع تولید به منظور ایجاد تحول اقتصادی در منطقه آزاد انزلی

نشست فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد انزلی با علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی با بیان ضرورت احصاء و ارائه راهکار به منظور رفع مشکلات بیان کرد‌: همگان بر این باوری هستیم که بدون مشارکت بخش خصوصی توفیقاتی به دست نخواهد آمد و سازمان منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی و فعالین اقتصادی خود در تلاش است تا ضمن بررسی وضع موجود به منظور بهبود شرایط، راهکارهای مناسب و جدیدی را دنبال کند.

علی اوسط اکبری مقدم در ادامه به هم‌افزایی و هم‌اندیشی در تمامی حوزه‌ها اشاره و خاطرنشان نمود: تمام تلاش ما بر آن است تا با استفاده از همه اندیشه‌ها در جایگاه‌های مختلف به منظور ایجاد رشد و تحول در سطح منطقه استفاده شود و قطعا بهترین مشاور برای این سازمان، فعالین بخش خصوصی خواهند بود که در حوزه اجرایی مشکلات را لمس کرده و برای رفع آن راهکارهای مناسبی را ارائه دادند.

وی با استقبال از بیان انتقادات سازنده، افزود: اساسا نقد به منظور رفع مشکلات بوده و از انتقادات سازنده نباید ناراحت شد و از این موضوع استقبال می‌کنیم و با همفکری و هم‌افزایی شاهد اصلاح وضع موجود و پیشرفت همه‌جانبه خواهیم بود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهند داد در هیچ حوزه‌ای مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران منطقه ایجاد شود، اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده، بخش عمده مشکلات منطقه آزاد انزلی به دستگاه‌های اجرایی برون از محدوده تعلق دارد و لزوم اجرای دقیق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و خدمات‌رسانی طبق قوانین این مناطق، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و اجازه نخواهم داد قوانینی که در حمایت از فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران در محدوده مناطق آزاد وضع شده است، به صورت سلیقه ای اجرا گردد.

اکبری مقدم به طراحی فرآیند خدمات‌رسانی در قالب میز خدمت به فعالین اقتصادی اشاره و بیان کرد: حداکثر تا دو هفته آینده ارائه خدمات متمایز به سرمایه‌گذاران در قالب میز خدمت صورت خواهد گرفت و همگان در این سازمان بر این باور هستیم هر سرمایه و پروژه که در این آب و خاک اجرا شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان به استمرار برگزاری جلسات به منظور رفع مشکلات و موانع تاکید کرد و گفت: همگان در برابر نسل آینده مسئولیت و رسالتی داریم که مهم‌ترین آن توسعه همه‌جانبه کشورمان در حوزه اقتصاد و تجارت است و با توجه به مزیت‌های منطقه آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک آن، باید از همه فرصت‌ها به درستی استفاده شود.

در ادامه این نشست، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با تشریح اقدامات بخش خصوصی این منطقه در راستای بررسی مشکلات و ارائه راهکار بیان کرد‌: بخش خصوصی همگام با سازمان همه همت خود را به منظور توسعه منطقه آزاد انزلی به کار گرفته و شرایط‌ سختی را پشت سر گذاشتیم و تلاش کردیم تا این منطقه به عنوان هاب تجارت و داد و ستد کالاهای استراتژیک معرفی گردد.

اصغر امانی در ادامه خواستار ایجاد یک مجموعه حمایتی با همکاری سازمان و فعالین اقتصادی در سطح منطقه به منظور ارائه خدمات، مشاوره و حمایت مالی از صادرکنندگان و ایجاد کنسرسیوم مشترک بین سازمان منطقه آزاد انزلی و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و حاشیه خزر شد.

همچنین، در ادامه این نشست نمایندگان فعالین اقتصادی در حوزه تولید، صنعت، گردشگری، تجارت و حمل و نقل، ساختمان، بیمه و بازار مشکلات قوانین موجود در حوزه کاری خود را بیان کرده و به منظور رفع مشکلات، مقرر شد نشست با فعالین اقتصادی هر بخش به صورت مجزا استمرار داشته باشد.

لازم به ذکر است، در این نشست دکتر قربانی، مهندس افقی و مهندس ربانی از اعضای هیات مدیره و مهندس طالب‌پور معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی، پیشنهادات خود را درخصوص رفع موانع و مشکلات پیش‌روی فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران ارائه نمودند.

گفتنی است، در پایان این نشست از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، اصغر امانی به عنوان مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان منصوب شد.