مشا‌ور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

پل خلیج‌فارس زمینه‌ساز شکوفایی، تحول اقتصادی و رشد گردشگری جزیره قشم

در جلسه‌ای با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در طرح احداث پل خلیج‌فارس، جوانب موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح و لزوم سرمایه‌گذاری به منظور بهره‌برداری از این پل مهم و استراتژیک تشکیل شد؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اهمیت احداث پل خلیج‌فارس و فراهم نمودن زمینه جذب سرمایه‌گذارى بخش خصوصى داخلى و خارجى به منظور بهره‌برداری از این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید نمود.

سعید محمد، اجرای این پروژه را نیازمند هماهنگی در سطح دولت و همکاری وزارتخانه‌های مختلف عنوان و اظهار داشت: خوشبختانه اراده جدی جهت اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه ایجاد شده است.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: احداث پل خلیج‌فارس و تکمیل شبکه حمل و نقل موجود در جزیره قشم، با توجه به پتانسیل‌های بالای منطقه آزاد قشم می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر جزیره و نقش‌آفرینی اقتصادی و تجاری این جزیره در عرصه رقابت منطقه‌ای در حوزه خلیج فارس گردد.

وی اظهار کرد: با احداث پل خلیج‌فارس، ترانزیت کالا از منطقه آزاد قشم توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده و مسیر امن‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تری برای ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال-جنوب ایجاد خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان تصریح کرد: با ساخت این پل و ایجاد اتصال جزیره به بندرعباس از طریق زمینی، وضعیت صنعتی، اقتصادی، عمرانی و گردشگری جزیره قشم متحول و موجب افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و در نهایت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنین محلی و بومیان خواهد شد.

همچنین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز اجرای طرح جامع پل خلیج‌فارس را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار منطقه جهت تسهیل فرآیند تجارت و بهبود خدمات‌رسانی برای مردم جزیره دانست و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه، شرایط برای ایجاد رونق اقتصادی در جزیره قشم بیش از پیش فراهم خواهد گردید.

علی درویش‌پور خاطرنشان کرد: گروه کارشناسی سازمان منطقه آزاد قشم مذاکراتی با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف برای اجرای فوری این پروژه داشته و پیشنهاداتی نیز درباره احداث پل خلیج‌فارس و سایر بخش‌های این پروژه دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، طرح جامع پل خلیج‌فارس شامل احداث پل، توسعه و تجهیز بندر کاوه، احداث راه‌آهن از بندر کاوه به شبکه راه‌آهن سراسری، احداث بزرگراه و در نهایت اتصال جزیره قشم به کریدور شمال-‌جنوب می‌باشد.