دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد:

پیشرفت و شکوفایی اقتصاد، مقدمه برای اعتلای فرهنگی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برای امور فرهنگی و اجتماعی در مناطق آزاد کشور قائل به اصالت هستیم و اگر برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های ما در اقتصاد به اعتلای فرهنگی منجر نشود، به بیراهه رفته‌ایم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی با حضور در کارگروه تخصصی خانواده و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با اشاره به اهمیت این مناطق و مسئولیتی که برعهده مدیران است، افزود: مدیران و مسئولان باید نسبت به مناطق آزاد کشور نگاه کلان داشته باشند. مناطق آزاد ما نمونه‌ای کوچک از کل کشور هستند که هم مسائل و شرایط خاص خود را دارند و هم مسائل کشور را در برمی‌گیرند.

وی اظهار داشت: مناطق آزاد ایران از بعضی از کشورهای جهان بزرگتر هستند؛ به‌طور مثال منطقه آزاد اروند از کشور برونئی جمعیت بیشتری دارد؛ قشم از چند کشور جهان بزرگتر است؛ بنابراین با توجه به گستردگی فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و وجود ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، با تمام موضوعات سرزمین اصلی مواجه هستیم.

عبدالملکی همچنین به ارائه شیوه کار و انتظاراتی که از این کارگروه‌ها می‌رود پرداخت و اذعان نمود: تدوین نظام مسائل، اولویت‌بندی، پویایی، چاره‌اندیشی و ارائه راهکار مناسب، تقسیم کار و تلاش، از ویژگی‌های این کارگروه‌ها است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت کارگروه تخصصی باید منتج به نتیجه و رفع مسائل و بازشدن گره از امور باشد؛ والا کارآمدی نخواهد داشت.