بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه‌های ژئوپارک جهانی قشم:

ژئوپارک جهانی قشم برای ارزیابی دوره‌ای یونسکو آماده می‌شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه‌های ساماندهی ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم، بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان، برای پیگیری اقدامات کمیته اجرایی شبکه جهانی قشم از مراحل پیشرفت پروژه‌های ساماندهی ژئوسایت‌های این ژئوپارک جهانی بازدید به عمل آورد.این بازدید با هدف بررسی روند پیشرفت مراحل ساماندهی ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم که سال آینده مورد ارزیابی چهار ساله یونسکو قرار می‌گیرد، انجام پذیرفت.

ژئوپارک جهانی قشم با ساماندهی و بهسازی مسیرهای دسترسی به ژئوسایت‌ها و معرفی چند سایت جدید، آماده ارائه تعهدات خود به سازمان جهانی یونسکو است.

 

کورکوراکوه وارد چرخه گردشگری می‌شود

عملیات ساماندهی و توسعه ژئوسایت کورکوراکوه که در مجاورت روستای گیاهدان قرار گرفته و یکی از اولین ژئوسایت‌های شناسایی و معرفی شده ژئوپارک جهانی قشم بود، مورد بازدید مدیرعامل سازمان قرار گرفت و دستورات مقتضی برای بهسازی مسیر دسترسی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معرفی این ژئوسایت به گردشگران صادر شد.

با توجه به اولویت بندی ژئوپارک جهانی قشم برای معرفی سالانه چند ژئوسایت به منظور بهره‌برداری و معرفی به گردشگران، قرار است این سایت تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

 

ژئوسایت کوه کالینگی آماده ورود به چرخه زمین گردشگری جزیره

مطالعات تکمیلی و تهیه اسناد علمی ژئوسایت کوه کالینگی به تازگی به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی مسیر محوطه و تهیه اقلام و ابزار تفسیری می‌باشد.

ژئوسایت کوه کالینگی تاکنون در فهرست ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم ثبت نشده و به عنوان یکی از ژئوسایت‌های جدید که به چرخه زمین گردشگری قشم اضافه خواهد شد، به زودی معرفی و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

تنگه چاهکوه، پربازدید‌ترین ژئوسایت قشم شد

ژئوسایت تنگه چاهکوه که پیش از این رتبه دوم پربازدیدترین و مهم‌ترین سایت جزیره را به خود اختصاص داده بود، اینک به عنوان نخستین و پربازدید‌ترین ژئوسایت جزیره شناخته می‌شود، که مورد بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قرار گرفت.

در این بازدید، مشکلات موجود و پیشرفت‌های انجام شده در پروژه ساخت مسیر دسترسی خط نیروی برق، ساخت و ایجاد مرکز بازدید اصلی این تنگه مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای تکمیل این پروژه ارائه شد.

بازدید از جنگل حرای نوپای جزیره، سایت نمکدان، مسیر دسترسی به غار نمکدان و دره شور مراحل پایانی این سفر یک روزه به ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی قشم بود.

منطقه آزاد قشم برای تحقق توسعه پایدار، نیاز به توسعه همه‌جانبه منطبق با سیاست‌های طراحی شده حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان دارد که در چهار سال و نیم گذشته، اقدامات بسیاری خوبی درخصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و تولیدی جزیره انجام شده است.