وزیر اقتصاد در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مطرح کرد:

کارنامه موفق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت تدبیر و امید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک را از السابقون والسابقون مدیران نظام خواند که سوابق او موید خدمات ارزشمندش در طی 42سال خدمت به کشور است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرهاد دژپسند افزود: با توجه به موعد بازنشستگی ایشان در بهمن‌ماه امسال به جبر قانون مجبور بودند که به خدمت ادامه ندهند، اما با نظر دکتر روحانی و به واسطه آقای واعظی نسبت به استیذان از مقام معظم رهبری اقدام و با موافقت معظم‌له ایشان به کار بازگشتند.

وی در ادامه به کارنامه موفق دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: جناب آقای مهندس مومنی هم که مسئولیت ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی منطقه آزاد قشم را طی ۶سال گذشته به عهده داشتند، کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشتند و اسم قشم در مباحث سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه بسیار به گوش می‌رسد.

دژپسند گفت: امیدوارم ایشان با به کارگیری تجربیات ارزشمند و اشراف کاملی که به موضوعات مناطق آزاد دارند، در ادامه این مسیر موفق باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تقدیر از عملکرد مرتضی بانک در طی دوره مسئولیتش در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: این مدت که در محضر جناب آقای بانک بودیم و با گزارشاتی که دریافت می‌کردیم مشخص بود که اقدامات خوب و مثبتی در این مناطق اتفاق افتاده که با اراده و جدیتی که از آقای مهندس مومنی سراغ داریم قطعا این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مرتضی بانک:

تلاش برای تثبیت نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید

دبیر سابق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم تودیع خود، ضمن تشکر از اظهار لطف وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: خوشحالم که توانستم به عنوان خدمتگذاری کوچک طی سال‌های متمادی و با کسب اعتماد توفیق خدمت به مردم و نظام را داشته باشم.

مرتضی بانک به ۴۲سال سابقه خدمتگذاری خود اشاره کرد و افزود: در همه سال‌های گذشته چه در کسوت فرمانده سپاه چه به عنوان استاندار چه مدیرکلی وزارت امور خارجه و سایر مسئولیت‌هایی که داشته‌ام منت بزرگ نظام و مردم بر من وارد بوده که بابت آن خدا را شاکرم.

وی ادامه داد: در مسیر اعلام بازنشستگی بنده و بعد از آن کسب استیذان از مقام معظم رهبری که موافقتشان طی نامه‌ای به من ابلاغ شد و برگشت به کار بنده که قرار بود تا پایان دولت باشد، شبهاتی پیش آمد که منجر به فضاسازی و حاشیه‌سازی‌هایی شد که کم‌کم در مسیر تحمیل هزینه برای دولت و نظام قرار گرفته بود؛ لذا بنده با مشورت، تصمیم به استعفا گرفتم که این اقدامات بی‌اثر و بی‌نتیجه شود.

مشاور سابق رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز به کارگیری نیروهای بازنشسته برای مردم ایجاد حساسیت و دغدغه می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی بانک ادامه داد: در طی این دوره سه ساله که توفیق خدمت در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را داشتم، از محضر بزرگواران بهره‌مند بودم و خوشحالم که تلاش‌ها برای تثبیت نقش مناطق آزاد در توسعه اقتصادی کشور در دولت تدبیر و امید به نتیجه رسید.

وی از تلاش‌های مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور قدردانی کرد و گفت: دستاورد ارزشمندی که ماحصل تلاش مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همه همکارانم در دبیرخانه شورایعالی بود، در قالب دو رویداد «افتتاح پروژه‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» که در سال جاری و در محضر ریاست محترم جمهور برگزار شد و ایشان برای اولین بار از عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز رضایت کردند .

دبیر پیشین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در این دو رویداد بزرگ، دکتر روحانی به توسعه و پیشرفت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اذعان کردند و تایید داشتند که دستاوردهای این مناطق ارزشمند بوده است و مطمئنم که این مسیر پرقدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

مرتضی بانک، عملکرد مهندس مومنی در طی دوره مدیرعاملی ایشان در سازمان منطقه آزاد قشم را مثال‌زدنی عنوان کرد و افزود: آقای مهندس مومنی، مرد میدان و از مدیران اجرایی و توانمند و برنامه‌ریز هستند که ماحصل مدیریتشان در قشم مثال‌زدنی است و با اشرافی که به موضوعات مناطق دارند قطعا مدیریت موفقی را در طی دوره تصدی ایشان در دبیرخانه شورایعالی شاهد خواهیم بود.

 

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

جایگاه والای مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم معارفه خود، از حسن اعتماد جناب آقای دکتر دژپسند تشکر کرد و گفت: خوشحالم که توفیق خدمتگذاری در محضر شما و همکاران محترم به نوع دیگری برایم فراهم شده است.

حمیدرضا مومنی افزود: جناب آقای بانک نه فقط به عنوان رئیس، بلکه به عنوان معلم بر گردن همه ما حق دارند. ایشان مدیری مدبر و اخلاق‌مدار و حامی صد در صد مدیران زیرمجموعه‌شان هستند. آقا بانک با مدیریت حرفه‌ای و تخصصی که داشتند، مایه افتخار و سربلندی بودند و هستند.

وی به جایگاه والای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دوره تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار نمود: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار مهم و بزرگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رقم خورده و امروز این مناطق از جایگاهی ارزشمند و قابل توجه برخوردار هستند.

مومنی در ادامه به دوره ۶ساله مدیرعاملی خود در سازمان منطقه آزاد قشم اشاره کرد و افزود: در طی ۶سال خدمتگذاری در قشم، هم با آقای ترکان همکاری داشتم و هم در خدمت آقای بانک بودم که ایشان با دقت و درایت و با اجرای سیستم مدیریتی حرفه‌ای، با گزارش‌گیری مداوم براساس شاخص‌های مدنظر، مسیر دستیابی و تحقق اهداف را در مناطق تسهیل و تسریع کردند و امیدوارم که هر جا هستند موفق و موید باشند.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان بیان داشت: همان طور که همه اذعان دارند، کارنامه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت تدبیر و امید قابل قبول است و امیدوارم همه همکاران حاضر در این جمع در ادامه این مسیر ما و مناطق را برای عملکرد بهتر و موفق‌تر همراهی و مساعدت نمایند.

گفتنی است؛ مراسم تودیع و معارفه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عصر امروز (شنبه ۱۶اسفندماه) در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.