مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

کسب درآمد پایدار و رفع موانع تولید؛ مهم‌ترین ماموریت معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تسهیل و بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران، هدفگذاری جهت کسب درآمد پایدار، مطالعه و تهیه برنامه‌های جامع اقتصادی، اصلاح برخی ساختارها و رفع موانع تولید، مهم‌ترین ماموریت‌های معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان محسوب می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در آیین معارفه فریدون فدایی دولت، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، با قدردانی از تلاش‌های کیهان عباسیان معاون سابق اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، اظهار کرد: به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته نتیجه عملکرد موفق و هماهنگی مدیریت‌های مختلف این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی در حوزه‌های مختلف، حضور پروژه‌های متعدد اقتصادی منطقه آزاد قشم در میان طرح‌های اقتتاح شده توسط ریاست جمهوری، نشان دهنده عملکرد خوب و موفقیت در انجام این پروژه‌ها است.

مومنی با تاکید بر لزوم توجه و اجرای دقیق قوانین مرتبط با حوزه اقتصادی، تصریح نمود: برگ زرین عملکرد معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان، سلامت و شفافیت فرآیندها بوده که امیدواریم این رویه با دقت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گفته رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم؛ معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شاهرگ حیاتی سازمان منطقه آزاد قشم است و برای موفقیت در اجرای پروژه‌ها باید با نگاهی آسیب‌شناسانه برای رفع نقاط ضعف موجود تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسترسازی و تسهیل شرایط جهت حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف اقتصادی، یکی ماموریت‌های اصلی و مهم معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

مومنی تاکید کرد: برای اینکه انگیزه سرمایه‌گذاران جهت حضور و فعالیت در این منطقه افزایش پیدا کند، باید از توان و ظرفیت واحدهای دانش‌بنیان جهت بهود وضعیت تجارت و افزایش بهره‌روی در بخش‌های تولیدی استفاده نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه، هدفگذاری برای کسب درآمدهای پایدار برای این سازمان را دیگر ماموریت سرپرست جدید معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانست و افزود: وجود منابع مالی پایدار، برای اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر و سرعت بخشیدن به توسعه متوازن در جزیره کمک کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: تشکیل و راه‌اندازی دفتر مطالعات اقتصادی، یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند به تسهیل شرایط حضور در بازارهای هدف، آسیب‌شناسی و شناسایی نقاط ضعف موجود در حوزه‌های بازرگانی و تولید و همچنین تهیه برنامه‌های جامع برای حوزه‌های مختلف اقتصادی در سازمان منطقه آزاد قشم کمک کننده باشد.

مومنی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختارهای برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و درآمدی در معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر میان مدیریت‌های مختلف این معاونت و همچنین سایر معاونت‌ها و مدیریت‌های سازمان می‌تواند موجب افزایش بهره‌روی شود.

به گفته وی؛ برای مقابله با فسادهای احتمالی و ایجاد شفافیت باید با تمام توان به سمت سیستمی شدن فرآیندها در معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری حرکت کرده و شرایط را جهت پیگیری امور در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین بروکراسی فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: نقطه قوت و رمز عملکرد موفق سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته تمرکز بر انجام ماموریت‌های قانونی و دور شدن از بداخلاقی‌ها و حواشی سیاسی بوده است.

براساس این گزارش، سرپرست جدید معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه با تقدیر از حسن نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: برنامه‌ریزی و هدفگذاری جهت ایجاد درآمدهای پایدار و تسهیل شرایط جهت حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دور جدید خواهد بود.

فریدون فدایی دولت ادامه داد: این معاونت جهت انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله از تمام توان و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد برد و در عمل دنباله‌رو اهداف و سیاستگذاری‌های صورت گرفته توسط مدیرعامل محترم و مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: با همفکری و همراهی سایر مدیریت‌ها و معاونت‌های سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین هماهنگی با سایر دستگاه‌ها جهت انجام ماموریت‌های پیش‌بینی شده تلاش خواهیم کرد.