با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انجام پذیرفت:

کلنگ‌زنی پروژه احداث «پارک خلیج‌فارس» در آبادان

مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث پارک 20هکتاری (خلیج فارس)، در آبادان برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، پروژه احداث «پارک خلیج‌فارس» با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، ائمه جمعه، نمایندگان مردم آبادان در مجلس، فرماندار ویژه، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان و مدیران شهری، در آبادان کلید خورد.

این پارک با مساحتی بالغ‌بر ۲۰هکتار و با اعتبار ۸۸۴میلیارد ریالی احداث خواهد شد.

عملیات اجرایی این پروژه برعهده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود که احداث آن ۱۸ماه‌ به‌طول می‌انجامد.

این پارک، شامل فضای سبز، پیاده‌راه، پارکینگ، مبلمان و غرفه‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود که در مجاورت اروندرود و در بلوار ساحلی اروند آبادان پس از اسکله صیادی، بنا می‌شود.

امام‌جمعه آبادان در مراسم کلنگ‌زنی این طرح اظهار کرد: تضمینی داده شود که پس از احداث این پارک، حفظ و نگهداری شایسته‌ای از این سرمایه‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه در کنار این کارهای خوب، سازمان منطقه آزاد اروند موضوع اشتغال را نیز در نظر بگیرد، گفت: ظرفیت‌های گردشگری آبادان باید ارتقا یافته و دسترسی به اروندرود نیز تسهیل گردد.

همچنین، فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان مجری این طرح بیان کرد: همیشه در منطقه به‌دنبال رفع محرومیت بوده‌ایم و با‌توجه به بوم منطقه و نیاز به لایروبی نهرها، تاکنون مقدار قابل‌توجهی از انهار منطقه را لایروبی کرده‌ایم.

سردار خادم سیدالشهدا افزود: همچنین فنس تولید شده در این قرارگاه را برای محافظت از زمین‌های زراعی، در اختیار کشاورزان قرار داده و بیش از ۲هزار و ۷۰۰کیلومتر لایروبی انهار صورت گرفته است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد اروند، فرصت‌های بسیار زیادی در حیطه کشاورزی، سرمایه‌گذاری و صنعت دارد که باید برای احیا و ارتقای آن، سرمایه‌گذار جذب شود.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وجود دژ خاکی در کنار اروندرود، تصریح کرد: این قرارگاه ضمن تضمین و ایجاد اشتغال، امنیت دژ مرزی را نیز تامین خواهد کرد.

در ادامه،، سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در حیطه تجارت و صنعت و با محوریت ایجاد اشتغال برای جوانان اهل بوم منطقه، به فعالیت خود تداوم بخشد، عنوان کرد: سه نماینده آبادان در کنار مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند خواهند بود و ضمن حمایت از برنامه‌های اقتصادی، وظیفه نظارتی خود را نیز ایفا می‌کنند.

سیدمجتبی محفوظی دیگر نماینده آبادان در خانه ملت، در خلال این آیین اظهار کرد: بخشی از پروژه ساحل‌سازی اروند توسط شهرداری، بخش دیگر آن پالایشگاه آبادان و با این طرحی که از سوی منطقه آزاد اروند ارائه شده، موجب ازدیاد اشتغال و بهره‌مندی مردم از نعمات رودخانه خروشان اروندرود خواهد شد.

وی برداشتن کامل دژ خاکی اروندرود که از دوران جنگ تحمیلی به‌جا مانده را، گامی موثر در احیای بخش کشاورزی، گردشگری منطقه، اشتغال در بخش‌ روستایی و استفاده مردم بومی برای امور صیادی و تجاری-تفریحی قلمداد کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در آیین کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند، این مجموعه از محل درآمدهای خود، منابعی را پیرامون توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر تعیین کرده تا براساس آن، بتوان تحولی در زمینه ساختاری و زیرساختی منطقه ایجاد و شاخص رفاه شهروندان نیز مشمول ارتقا شود.

علی زارعی، ضمن اشاره به انجام مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث پل جدید خرمشهر با عنوان (پل شهدای اروند) در روزهای پایانی سال گذشته، گفت: پارک خلیج‌فارس در امتداد اروندرود و در فضایی که ظرفیت گردشگری و سرمایه‌گذاری مناسبی دارد، احداث و تقدیم مردم شریف منطقه آزاد اروند خواهد شد تا ضمن بهره جستن از این خدمت، جذب گردشگر از شهرها و استان‌های دیگر را نیز فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز منطقه به‌واسطه افتتاح این پارک، تصریح کرد: امیدواریم، با تحقق پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته در حیطه درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند، سایر شاخص‌های موردنیاز در راستای اعتلای شاخص عمران و رفاه منطقه نیز قابلیت اجرایی یابد‌.