در بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از غرب جزیره تاکید شد:

گام بلند توسعه و محرومیت‌زدایی در غرب جزیره قشم

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نهمین روز از دهه مبارک فجر، پس از شرکت در آیین آغاز توزیع یکهزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه بین نیازمندان در جزیره قشم به مناسبت 22بهمن، در روستای باسعیدو در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم در کنار آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس حضور یافت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی با حضور در این روستا، بوستان روستای باسعیدو را افتتاح کرد و با شرکت در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث راه مسیر دسترسی روستای گوری به روستای مرادی، در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای گوری نیز حضور یافت.

وی در پایان حضور خود در غرب جزیره زیبای قشم، در میان دانش‌آموزان برگزیده مسابقه فرهنگی دلنوشته و نقاشی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و والدین آنها در سالن ورزشی دبیرستان استاد شهریار و هنرستان ابن سینا روستای دولاب طی سخنانی، بر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و نقش جهانی این شهید تاکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این سخنرانی، با ستایش از شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند با ترور این شهید می توانند مانع تاثیرگذاری او در میان جامعه ایران و حتی خارج از ایران باشند؛ درحالی که در یکی از محروم‌ترین نقاط کشور در جزیره قشم، بالغ بر ۳۰۰نفر از دانش‌آموزان از دوستی و علاقه خود و از احساساتشان نسبت به شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گویند و این نشان می‌دهد که دشمنان به هدفشان در ترور آن شهید نرسیدند.

براساس این گزارش، دکتر فتح‌الهی همچنین در جمع مردم روستای باسعیدو در محل بوستان تازه احداث این روستا، طی سخنانی با نجیب خواندن مردم این روستا، محرومیت آنها را قابل قبول ندانست و با بیان طرح‌ها و برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در جهت محرومیت‌زدایی از غرب جزیره، از گردشگران دعوت کرد تا با حضور در این روستا از جاذبه‌های بی‌بدیل طبیعی و تاریخی آن دیدن کنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای گوری که با همت خیرین به بهره‌برداری رسیده است، لیاقت مردم جزیره قشم را خدمات بهتر دانست و گفت: این خدمات تعهد ماست که با مشارکت خود مردم به بهترین شکل ممکن قابل ارائه است.

گفتنی است، بوستان روستای باسعیدو در زمینی به مساحت ۳۵۰۰۰مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۴میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم، با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۰نفر و غیرمستقیم  ۱۵نفر توسط مدیریت امور شهری و روستایی این سازمان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین پروژه احداث راه مسیر دسترسی روستای گوری به روستای مرادی به طول ۹۷۰متر و با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم، با اشتغال‌زایی مستقیم ۵نفر و غیرمستقیم ۱۰نفر نیز توسط مدیریت امور شهری و روستایی این سازمان اجرا می‌شود و تا پایان سال‌ جاری به اتمام خواهد رسید.

لازم به ذکر است، در این بازدیدها، حجت‌الاسلام حاجبی امام جمعه و سرهنگ پاسدار امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان، دکتر افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همراهی می‌کردند.