سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

گردشگری، دربرگیرنده بخش قابل‌توجهی از اقتصاد جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر طرح مشکلات جزایر کیش و قشم توسط مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی‌، از صدور دستور رئیس‌جمهوری در جهت مرتفع شدن آنها خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا نوایی‌لواسانی در حاشیه‌ بازدید از پارک آهوان کیش، با اشاره به پیگیری مشکلات جزیره کیش توسط مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: خودروهای دپو شده در انبار تملیکی، به مناطق آزاد کشور اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: با پیگیری مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد که این خودروها به مناطق آزاد تخصیص یابند و در صحن دولت به علت مشکل ساختاری مصوبه به کمیسیون برگشت داده شد تا مشکل آن حل شود و امیدواریم در جلسه‌ آینده به تصویب برسد.

نوایی‌لواسانی با اشاره به حضور برخی از وزرا در جلسه شورای اداری هرمزگان، اذعان نمود: مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جلسه‌ شورای ادارای، موضوعات دو جزیره کیش و قشم را به‌صورت ویژه مطرح کردند و رئیس‌جمهور با شناخت خوبی که از منطقه دارند، دستور دادند که در نخستین جلسه‌ شورای‌عالی مناطق آزاد یا هیات ‌دولت، نکاتی که مطرح شد، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

براساس این گزارش، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از پارک آهوان، ضمن آغاز تصویربرداری مجموعه مستند «کیش من»، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

آغاز به کار مجموعه مستند «کیش من» در جزیره کیش

مراسم تصویر برداری مجموعه مستند «کیش من» با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش آغاز به کار کرد.

ضبط مستند «کیش من» با حضور محمدرضا نوایی‌لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش‌، داوود سیروس مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش و برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش‌در حاشیه‌ بازدید از پارک آهوان آغاز شد.

همچنین ساخت مجموعه مستند تلویزیونی «کیش من» به سفارش صدا و سیمای مرکز کیش برای ایام‌ نوروز در نظر گرفته شده است که در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جزیره نقش موثری دارد.

گفتنی است، این مجموعه مستند در مرحله‌ نخست، ۱۳قسمت ضبط و برای پخش در ایام نوروز آماده می‌شود.

 

نقش موثر رسانه‌ها در رونق گردشگری جزیره کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نقش مهم رسانه ها را در جذب گردشگری از اقصی نقاط کشور به این منطقه مهم ارزیابی کرد.

محمدرضا لواسانی با اشاره به تاکید مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مبنی بر این که می‌توان با رونق گردشگری بسیاری از مشکلات استان هرمزگان را برطرف کرد، اظهار داشت: حجم قابل‌توجهی از صنعت اقتصادی جزیره کیش مربوط به گردشگری می‌باشد و متاسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان، بیشترین آسیب را به این صنعت وارد کرده است.

وی درخصوص گذر از بحران بیماری کرونا و واکسیناسیون عموم مردم، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود که نوروز امسال، جزیره کیش میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران باشد که در این خصوص برنامه‌های متعدد و خاصی برای این ایام تدوین شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان، اطلاع‌رسانی در سطح گسترده را یکی از مهم‌ترین ابزارهای گردشگری عنوان کرد و خاطرنشان نمود: جزیره کیش در فصل‌های کم‌مسافر فرصت مناسبی برای تبلیغات گسترده است و صدا و سیمای مرکز کیش در این زمینه می‌تواند نقش موثری ایفا کند.