وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم روز جهانی گردشگری اظهار داشت:

گردشگری، نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، قطعا توسعه گردشگری و فرهنگی کشور را به دنبال دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، صبح امروز (۶مهرماه) با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران میراث فرهنگی سراسر کشور، همایش ملی «روز جهانگردی» در سینما هلال زاهدان برگزار شد.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این مراسم اظهار کرد: تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه قطعا توسعه گردشگری و فرهنگی کشور را به دنبال دارد.

علی‌اصغر مونسان افزود: برگزاری این مراسم در سیستان و بلوچستان با هدف معرفی بیشتر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری نیاز به توجه بیشتر دارد تا نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته باشیم، البته اشتغال خوبی در کشور در این زمینه ایجاد شده است.

مونسان بیان کرد: در حوزه گردشگری نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم، باید کشور اول منطقه در حوزه گردشگری باشیم.

وی گفت: شعار امسال سازمان جهانی هم به موضوع اشتغال اشاره دارد، چراکه یکی از دغدغه‌های جدی دولت‌هاست و گردشگری با سرعت بالا می‌تواند اشتغال به وجود بیاورد و در ادامه به آینده‌ای بهتر اشاره می‌کند که نشان دهنده این است که گردشگری می‌تواند به توزیع عادلانه ثروت کمک کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کشور در همه بخش‌ها سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و آب و هوای متنوع  است، تنها دستگاه اجرایی که هم مختصات اجتماعی اقتصادی و فرهنگی دارد، همین وزارتخانه است.

مونسان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که آینده متعلق به گردشگری است، افزود: اقدامات خوبی در کشور شروع شده و با توجه به پتانسیل‌های بی‌نظیری که داریم، جا برای کارهای بیشتری دارد، هنوز به اندازه کافی توجه نشده و ما می‌توانیم نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته باشیم.