دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:

گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از گسترش مراودات اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در کنفرانس خبری با رسانه‌های عراق که به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در سلیمانیه عراق برگزار شد، افزود: مناطق‌ آزاد ایران در مرزهای کشور مستقر هستند و با اضافه شدن مناطق آزاد جدید، ۴منطقه آزاد هم‌مرز با عراق خواهیم داشت‌.

وی با اشاره به منافع مشترک ایران و عراق در گسترش مراودات اقتصادی اظهار کرد: به دلیل قرابت فرهنگی ایران و اقلیم کردستان و امنیت خوب دو کشور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های توریستی همدیگر می‌تواند توسعه گردشگری و رشد اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد‌.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین از تبادل اقتصادی ۶میلیارد دلاری ایران با اقلیم کردستان خبر داد و گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه است.

عبدالملکی ادامه داد: هدف دوم ما از سفر به کردستان عراق، معرفی ۱۳۰بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در مناطق آزاد هفتگانه به ارزش حدود یک میلیارد یورو است‌.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره با رونمایی ۷۰۰بسته فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد طی ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد:‌ معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مناطق آزاد هفتگانه ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلیمانیه عراق می‌تواند در تبادل گردشگر و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری به مناطق آزاد ایران مفید واقع شود‌.

شایان ذکر است، نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع‌دستی در استان سلیمانیه عراق از ۲۶ تا ۲۸مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.