مسدود شدن برخی مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد به ظن قاچاق کالا از آنها

احمد انارکی‌محمدی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسدود شدن برخی مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد به ظن قاچاق کالا از آنها احمد انارکی‌محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا و ارز آمارهایی که ارائه می‌شود با یکدیگر همخوانی ندارد، […]

احمد انارکی‌محمدی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مسدود شدن برخی مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد به ظن قاچاق کالا از آنها

احمد انارکی‌محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث قاچاق کالا و ارز آمارهایی که ارائه می‌شود با یکدیگر همخوانی ندارد، گفت: در گذشته ارزیاب گمرک جمهوری اسلامی و ارزیاب گمرک مناطق آزاد دو آمار متفاوت از هم در بحث قاچاق کالا ارائه می‌کردند.

وی با اعلام اینکه در جلسه‌ای بین مسئولان گمرک و مناطق آزاد این مشکل حل شده است، ادامه داد: از این پس آمارهایی که گمرک ارائه می‌کند، ملاک خواهد بود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با یادآوری اینکه برآوردی از واردات قاچاق کالا از مبادی مناطق آزاد وجود ندارد، افزود: مسئولان مناطق آزاد در حال پیگیری ورود کالای قاچاق از این مناطق هستند، البته با پیگیری‌های لازم، برخی از ورودی‌‌ها و خروجی‌هایی که ظن واردات و صادرات قاچاق کالا از آنها وجود داشت، در مناطق آزاد بسته شده است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ابراز اینکه برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق یکی از راه‌کارها نصب دستگاه ایکس‌ری در گمرک است، اظهار داشت: برای کنترل کالاهای خروجی و ورودی باید دستگاه‌ها و تجهیزات مناسبی در مبادی رسمی وجود داشته باشد.

انارکی‌محمدی با تأکید بر اینکه قرار بود دولت ۱۳ایکس‌ری خریداری و در مبادی ورودی کالاها نصب کند، افزود: تنها ۲دستگاه خریداری شد و دولت به‌ دنبال این است که با کمک مجلس این دستگاه‌های خریداری شود.